افتتاح کلینیک‌های تخصصی هلال احمر به مناسبت دهه فجر

کلینیک‌های تخصصی هلال احمر به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.
پیمان نامدار معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح کلینیک‌های تخصصی جمعیت هلال احمر به مناسبت دهه فجر گفت: سرمایه گذاری روی منابع انسانی رمز موفقیت هر کشور است و ۴ کلینیک سلامت روان، پروتزهای سیلیکونی و آکریلی، آموزش فعالیت های روزمره زندگی و ویلچر سرویس جزء اولین‌ها در کشور هستند.
او ادامه داد: این کلینیک‌ها به دلیل تعهد و تخصص بالای بخش توانبخشی جمعیت هلال احمر ایجاد شده است. دانشی که در این کلینیک‌ها به مددجویان ارائه می‌شود یک پنجم بخش خصوصی است.
نامدار گفت: افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند به مرور زمان دچار آسیب‌های ثانویه ناشی از استفاده از ویلچر می‌شوند، به همین دلیل روی این مسئله تیم بین المللی صلیب سرخ به ایران آمد و به تیم‌های منتخب در سراسر کشور آموزش‌های لازم ارائه شد.
او ادامه داد: خدمات حوزه سلامت در حوزه روان یک امر مغفول مانده است و بر این اساس برای درمان اختلال‌های ناشی از اضطراب و افسردگی و همچنین کمک به بیمارانی که از حوادث آسیب می‌بینند، کلینیک سلامت روان ایجاد شد.
او در ادامه بیان کرد: این کلینیک در راستای ارتقای روان امدادگران و کارکنان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهبود عملکرد کارکنان دو کلینیک بیماری سایکو را افتتاح کردیم.
نامدار تصریح کرد:کلینیک بعدی به افرادی که در حوادث دچار آسیب‌هایی شده‌اند که نمی‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند کمک می‌شود.
او در پایان گفت: آخرین حلقه وصل هلال پروتز‌های بسیار خاص که مهارت بالایی نیاز دارد برای تولید کردن در کلینیک  پروتز‌های سیلیکونی و آکریلب پروتز‌های چشم،  انگشتان، پا و بینی ساخته خواهد شد تا بیشترین شباهت به اعضای بدن را داشته باشند به حدی که قابل تشخیص نباشد و بتواند مشکلات مددجویان آسیب دیده را رفع کند.

همچنین ببینید

چرا حس می‌کنیم هوا از صبح گرم‌ است؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش میانگین دما در بیشتر نقاط کشور نسبت به شرایط نرمال گفت: با افزایش قابل ملاحظه کمینه دما مواجه هستیم بنابراین از ابتدای صبح، روز را با دمای احساسی بالاتری آغاز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *