وزیر آموزش و پرورش: دولت سیزدهم فاصله سند تحول با صحنه را کاهش داد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم کاهش فاصله سند تحول بنیادین با صحنه بود، گفت: نقشه راه این سند بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم اظهار داشت: مهمترین اقدام این وزارتخانه در دولت سیزدهم اجرای حقیقی سند تحول بنیادین نظام آموزشی بود.
وی اضافه کرد: دولت سیزدهم را رهبر انقلاب دولت کار، امید و حرکت نامگذاری کردند که من ۱۲ مصداق را از این عنوان را برای آموزش و پرورش تبیین می کنم.
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: نکته اول اجرای حقیقی سند تحول بنیادین بود که هم در دستور کار رئیس جمهور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش قرار گرفت و چند اقدام مهم در این رابطه اتفاق افتاد که مهمترین آن کاهش فاصله سند با صحنه است سند مدرسه در تراز تحول سندی بود که در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
صحرایی ادامه داد: ماده واحده اجرای نقشه راه، تقسیم کار ملی اجرای سند و تهیه نگاشت حقوقی و نگاشت رسانه ای سند تحول از آن موارد است به ویژه نقشه راه سند تحول بنیادین بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب ، توسط رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد تا پایان سال ۱۴۱۲ را برنامه ریزی کرده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسانده است که دستور کار وزرای آموزش و پرورش آینده خواهد بود.
وی بیان داشت: نکته دیگر تقویت کمی و کیفی نظام تربیت معلم کشور است که در این رابطه سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد و ۱۴ تحول ایجاد کرد که مهمترین آن ها هیات جذب مرکزی برای دانشگاه ، تاسیس پردیس تربیت مربی پرورشی در قم و تاسیس تربیت مدیر مدرسه و همچنین کنکور اختصاصی تربیت معلم و آیین نامه جذب استعدادهای برتر ملی برای معلمی است تا بهترین های کشور، معلم شوند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نکته سوم برنامه هفتم پیشرفت است که ۳۸ حکم برای آموزش و پرورش دارد و به گواه متخصصان بی سابقه است که جهت گیری آن شامل عدالت، تقویت جایگاه مدرسه و دانشگاه تربیت معلم، تقویت امور پرورشی و تربیت بدنی و تربیت مدرسه سازی و تقویت صندوق ذخیره است.
صحرایی افزود: نکته چهارم نهضت ملی مدرسه سازی است و معروف است که در دولت سیزدهم ایران به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شد و در این مدت بیش از ۷ هزار مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس ساخته شد.
وی خاطرنشان کرد:همچنین با جهت گیری در مناطق محروم و ۲ هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای ساخته و پنج همت تجهیزات برای مدارس ارسال شد و به ویژه جهت گیری ساخت هنرستان ها بارز بود و ۱۹۲ هنرستان جدید تحویل شد و ۳۰۰ هنرستان نیز در دست ساخت است.

ادامه دارد..
به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد. قرار است حکم رئیس جمهور منتخب هفتم مرداد ماه در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به وی تنفیذ شود. آیین تحلیف رئیس جمهور نیز نهم مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس تسلیم کند.
تا زمان تشکیل کابینه دولت چهاردهم، رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت با حضور وزرای فعلی جلسات هیات وزیران را برگزار خواهد کرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *