کوهنورد کرمانشاهی سقوط کرد / بالگرد اورژانس به پرواز درآمد

کوهنورد در حین صعود به قله علم کوه دچار سقوط شد.

به گزارش حوادث پلاس به نقل از رکنا؛ رضاعلی بزرگی شامگاه شنبه افزود : طبق گزارش ها این کوهنورد کرمانشاهی ۳۸ ساله به همراه کوهنورد دیگری روز پنجشنبه هفته پیش در حال صعود به قله علم کوه از مسیر گرده آلمان ها که فنی ترین و سخت ترین راه دسترسی به این قله است، بود.
وی ادامه داد : سرانجام حوالی ساعت ۹ صبح همان روز همنورد این کوهنورد کرمانشاهی اطلاع داد که همنوردش در مسیر گرده آلمان ها سقوط کرده و دچار شکستگی از ناحیه مچ پا شده است.
این مسوول خاطر نشان کرد : از آنجایی که شکل این مسیر قیف مانند بوده و اگر یک تیم در حال صعود در این مسیر باشد تیم دیگر نمی تواند وارد این مسیر شود چرا که احتمال سقوط سنگ از بالا به پایین دست خیلی زیاد است بنابراین امداد رسانی به این کوهنورد زخمی کار آسانی نبود.
رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت : گروه امداد و نجات به همراه تعدادی از افراد کوهنورد دیگر پس از انتقال این کوهنورد زخمی به پناهگاه خرسان و ارائه خدمات اورژانسی و کمک های اولیه برای تسکین درد این کوهنورد سرانجام امروز با تماس های انجام گرفته یک فروند بالگرد متعلق به سازمان امداد و نجات از تهران به پرواز در آمد که در نهایت پس از فرود در اطراف پناهگاه خرسان این کوهنورد مصدوم را برای مداوا به بیمارستان کلاردشت انتقال داد.
گرده آلمانها در قسمت غربی دیواره علم کوه واقع شده است و اولین بار در سال ۱۳۱۵ خورشیدی (۱۹۳۶ میلادی) توسط هیئت کوهنوردی آلمانی به سرپرستی اشتیناور(Steinauer) و گورتر (Gorter ) برای اولین بار صعود شد.
علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان واقع در شهرستان کلاردشت قرار دارد و بعد از دماوند دومین قله بلند ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد، از فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
رشته کوه های تخت سلیمان بیش از ۴۵ قله بالای چهار هزار متر دارد و به خاطر داشتن یخچال های متعدد، برف چال ها و دیواره ها، همواره مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

همچنین ببینید

بازداشت عامل تیراندازی هولناک در کوهدشت / یک خانه را به گلوله بستند

فرمانده انتظامی کوهدشت از دستگیری عامل تیراندازی در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *