هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد / تندباد در راه است

فعالیت سامانه ناپایدار و به دنبال آن وزش باد نسبتاً شدید در راه استان اصفهان است؛ همچنین وزش باد، وقوع تندباد لحظه‌ای مناطق مستعد با گرد و خاک و کاهش دید به دنبال این پدیده جوی پیش بینی شده است.رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان اصفهان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی استان اصفهان خبر داد.
لیلا امینی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: فعالیت سامانه ناپایدار و به دنبال آن وزش باد نسبتاً شدید در استان اصفهان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه این پدیده برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده است، افزود: وزش باد، وقوع تندباد لحظه‌ای مناطق مستعد با گرد و خاک و کاهش دید به دنبال این پدیده جوی پیش بینی شده است.
رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان اصفهان با بیان اینکه منطقه اثر این پدیده در شمال شرق و مرکز استان به ویژه خور و بیابانک، آران و بیدگل، انارک، بویین و میان دشت، چوپانان، خمینی‌شهر، خوانسار، دهاقان، کاشان، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، ورزنه و زواره خواهد بود، گفت: بر این اساس احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: این پدیده به ویژه در ساعات بعد از ظهر به سمت استان‌های سمنان و مرکزی تشددی می‌شود و کاهش دید به واسطه گرد و خاک را خواهیم داشت.
وی توصیه کرد: تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید اندیشیده شود.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *