نوسازی و بهسازی مدارس عشایری/ مدارس سنگی و گلی هنوز صد در صد برچیده نشده است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود حدود ۷۳۲۰ مدرسه عشایری از نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس عشایری با کمک سازمان نوسازی مدارس خبر داد.
علی تیرگیر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: علاوه بر مدارس عشایری، مدارس کانکسی نیز داریم که تلاش می‌شود در آینده نه چندان دور با کمک معاونت عمرانی و نوسازی مدارس، فضای ایمنی برای دانش آموزان عشایری ایجاد کنیم.
وی در خصوص سختی کار معلمانی که در مدارس صعب‌العبور در حال تدریس هستند افزود: اساسنامه‌ای در دفتر توسعه عشایری تحت عنوان اساسنامه مدارس عشایری مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۳ وجود دارد که یکی دو بند آن مربوط به سختی کار و بدی آب و هوا و بدی رفت و آمد معلمان است؛ سعی داریم بتوانیم پشتوانه اجرایی خوبی برای اساسنامه مدارس عشایری تعریف کنیم تا بخش اعظمی از مشکلات فرهنگیان و دانش‌آموزان این مناطق حل شود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تدابیر لازم برای رفع مشکل ایاب و ذهاب معلمان و دانش‌آموزان عشایر ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام بندهای مغفول مانده در خصوص معلمان عشایری که یکی از آنها بحث ایاب و ذهاب است، در سال تحصیلی آینده اجرایی شود.
وی با بیان اینکه مدارس سنگی و گلی به صورت صد درصدی برچیده نشده‌اند گفت: تعداد این مدارس بسیار کاهش یافته و تلاش می‌شود همه آنها برچیده شوند.
به گزارش ایسنا، بر اساس اساسنامه مدارس عشایری، به منظور تقویت انگیزه و ماندگاری کارکنان آموزشی و پرورشی این مدارس، از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم و اثربخش نظیر پرداخت حق آمد و شد، حق اسکان، سختی کار ویژه و حق کوچ اختصاص داده می شود. همچنین  وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاص با عنوان «توسعه آموزش و پرورش عشایر»با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین و در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *