عکس عجیب پژو 405 پر از چوب تاغ که با شلیک پلیس رویان متوقف شد

حوادث رکنا: فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری قاچاقچیان نیم تن چوب تاغ قاچاق با شلیک پلیس در این شهرستان خبر داد.
به گزارش رکنا ، سرهنگ علیرضا شائینی عصر چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ رویان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو ۴۰۵ غیربومی مظنون شدند و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده از دستور پلیس تمرد کرد و متواری شد.
وی با بیان اینکه پلیس پس از تعقیب خودرو با حرکات خطرآفرین راننده ۴۰۵ مواجه شد، افزود:آنها قصد برهم زدن آرامش و امنیت شهر را داشتند که در نهایت با شلیک ماموران متوقف شدند.
سرهنگ شائینی به دستگیری ۲ متهم ۴۵ ساله مسلح به یک قبضه سلاح کلت جنگی با هشت فشنگ اشاره کرد و گفت: در بررسی خودرو ۴۷۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق کشف و متهمان به مقر انتظامی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شاهرود خاطرنشان کرد: پرونده در این رابطه تشکیل شد و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می شود و نقش مهمی در حفظ روستاهای در برابر شن های روان دارد.
این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می گیرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *