خداحافظی با سید محرومانِ/برپایی پویش دانش‌آموزی همه عزاداریم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اول خرداد به خداحافظی با سید محرومانِ،آماده‌باش پلیس، اورژانس و مراکزدرمانی درآیین تشییع شهدای خدمت،آزادی زندانیان غیربزهکار دغدغه‌ قلبی سید شهیدان،خدمت آیت‌الله رئیسی حامی نهضت بزرگ مدرسه‌سازی در ایران،حضور رئیس قوه قضاییه درمنزل شهید امیرعبداللهیان،برپایی پویش دانش‌آموزی همه عزاداریم و اجرای طرح عملیاتی با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه پرداخته است.
به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.
خداحافظ سید محرومانِ یتیم‌نواز
روح بلند رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی به ملکوت اعلی پر کشید؛ او که سید محرومان و یتیم نواز بود و بی‌آلایش ۶ مرتبه در جمع ایتام حاضر شد و با شنیدن حرف‌های دل آنان، دست نوازش بر سرشان کشید و حامی نهادهای حمایتی نیازمندان بود.
شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی، سیزدهم فروردین امسال در ماه ضیافت الهی در یک برنامه افطاری برای دیدار با فرزندان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی حاضر شد و از همان ابتدا خواست که پشتی‌های تعبیه شده در آن مجلس را جمع کنند و بی‌هیچ آلایشی مانند پدری مهربان، ساده و مردمی بر دیوار تکیه زد و در جمع کودکان نشست.
خادم ملت که حالا مدال پرافتخار شهادت بر گردن آویخته است با نگاه‌های مهربانانه و پدرانه گوش دل به حرف‌های کودکان یتیم و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد فرا داد و از اینکه خودش را خادم ملت و به‌خصوص ایتام می دانست، بسیار خشنود بود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم تشییع در استان‌ها/راهور در آماده‌باش کامل
رئیس پلیس راهور فراجا درباره برگزاری مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه اعلام کرد: تمهیدات ترافیکی در استان‌ها اندیشیده شده است و راهور در آمادگی کامل قرار دارد.
سردار سید تیمور حسینی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه، اظهار داشت: از روز گذشته (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) با اعلام خبر شهادت رئیس جمهور، همه تمهیدات ترافیکی برنامه‌ریزی و برای مراسم پیش رو، تدابیر ترافیکی اعمال شده است.
وی با بیان اینکه از روز گذشته در تبریز برنامه‌های ترافیکی راهور اجرا و محدودیت‌های ترافیکی مراسم بدرقه شهدا نیز اعلام شده است، افزود: برای مقاصد بعدی تشییع پیکر آیت الله رئیسی در قم، تهران، بیرجند و مشهد تدارکات و تدابیر ترافیک و تردد برای محورهای مواصلاتی و درون شهری اندیشیده شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتخار مسئولان دولت آیت‌الله رئیسی خدمتگزاری در دولت مردمی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قله و مدال افتخار مسئولان دولت آیت‌الله رئیسی، خدمتگزاری در دولت مردمی است و برای ادامه راه شهید جمهور باید خدا را شاکر باشیم که در سنگر یک شهید، خدمت کرده‌ایم.
بهرام عین اللهی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه متاسفانه یک حادثه غیرمنتظره، الماس و گوهری کمیاب را از جمهوری اسلامی ایران گرفت، افزود: شهدا توانسته‌اند به قله رفیع مجاهدت و ارزش‌های انسانی برسند و تاسف بر ما که از فیض وجود شهدا، محروم شدیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آزادی زندانیان غیربزهکار دغدغه‌ قلبی سید شهیدان خدمت بود
ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با انتشار پیامی «کمک به زندانیان جرایم غیرعمد» را از دغدغه‌های قلبی و قدیمی سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی اعلام کرد.
ستاد دیه کشور در پیامی اعلام کرد: شهادت خادم خستگی‌ناپذیر، رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید سیدابراهیم رئیسی، در سانحه سقوط بالگرد خاطر ملت شریف ایران را سخت متألم کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آیت‌الله رئیسی حامی نهضت بزرگ مدرسه‌سازی ایران بود
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای آیت الله رئیسی صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت و آن شهید والامقام در کنار دولت مردمی، همیشه همراه و حامی نهضت بزرگ مدرسه‌سازی ایران و برای خادمان این عرصه قوت قلب بود.
حمیدرضا خان محمدی در نشست فوق العاده هماهنگی مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که به علت شهادت رئیس دولت مردمی برگزار شد با تسلیت ضایعه جانکاه شهید جمهور و هیات همراه، اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی در عرصه خدمت به جامعه شبانه روز نمی‌شناخت و در این حادثه‌ تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی، مخلص و با ارزشی را از دست داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار بارش رگباری و شدید باران/آماده‌باش هلال‌احمر در ۲۰ استان
رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی از آماده‌باش امدادگران در ۲۰ استان خبر داد.
بابک محمودی با اشاره به هشدار هواشناسی اظهار داشت: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر بارش رگباری و شدید باران، تگرگ و وزش شدید باد در روز سه‌شنبه اول خرداد در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات استان‌های کردستان، گلستان و سمنان، شمال مرکزی، نیمه شمالی همدان و نیمه غربی قم، در روز چهارشنبه دوم خرداد، در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، غرب قم، شمال غرب اصفهان و نیمه شمالی استان‌های خراسان شمالی و سمنان، پیش‌بینی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دستگیری بیش از ۱۳ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری بیش از ۱۳ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر و نیز کشف بیش از ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اجرای هفتمین مرحله از طرح «آرامش در شهر» خبر داد.
سردار ایرج کاکاوند به تشریح جزئیات اجرای مرحله هفتم طرح «آرامش در شهر» پرداخت و اظهار داشت: هفتمین مرحله از طرح آرامش در شهر در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه، با هماهنگی مراجع قضایی و بهره گیری از تمام استعداد و ظرفیت های درون و برون سازمانی در سراسر کشور، به مرحله اجرا درآمد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کشف محموله سنگین مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق
فرمانده مرزبانی انتظامی از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در مرزهای استان سیستان و بلوچستان و منطقه مرزی اسفندک خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله سنگین موادمخدر از منطقه مرزی اسفندک دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بزرگترین افتخار آیت الله رئیسی خدمت بی‌منت به ملت بود
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بزرگترین افتخار آیت‌ الله رئیسی را خدمت بی‌منت به ملت دانست و گفت: حیف بود که چنین شخصیتی، بدون شهادت این دنیا را ترک کند.
بهروز رحیمی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: عمر دولت مردمی کوتاه بود اما اثرات ماندگاری از این دوره در قلب و ذهن مردم ثبت شد. هر فردی با هر جناح و گرایش سیاسی تصدیق می کند که خدمات و اقدامات دولت مردمی همانند دوره خدمات شهید رجایی برای کشورمان بوده است. وی تصریح کرد: درست است که در شرایط کنونی و با حادثه اخیر، خیلی متاثر و متاسف هستیم اما به هیچ عنوان متوقف نیستیم و در فرصت باقی مانده با جان و دل و قدرت کار می کنیم تا کارهای نیمه تمام، تکمیل شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شهید امیرعبداللهیان یک دیپلمات جهادی و انقلابی بود
رئیس قوه قضاییه با حضور در منزل شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: این شهید والامقام نماد یک دیپلمات و نیروی جهادی و انقلابی بود که در پیشبرد امور و اهداف مقدس جبهه مقاومت نقش‌آفرینی‌های ارزنده‌ای را انجام داد و شهید حاج قاسم سلیمانی نیز نگاه و عنایت ویژه‌ای به وی داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، پس از حضور در مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، با حضور در منزل دیپلمات شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه فقید کشور، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن دیپلمات مجاهد که همراه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر به فیض شهادت نائل شدند را تبریک و تسلیت گفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آیت‌الله رئیسی سلمان زمان بود
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی، شهید آیت الله رئیسی را سرباز ولایت خواند و گفت: او سلمان زمان بود و همواره خواست ولی امر مسلمین را به خواست شخصی ترجیح داد.
حجت السلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در پی سقوط بالگرد و شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا باید شهادت این روحانی خدوم، مجاهد، مخلص و مردمی را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، حوزه علمیه و بیت ایشان تسلیت و تبریک عرض کنم.
وی با بیان اینکه ارتحال این عالم بزرگوار و شهادت رئیس جمهور خدمتگزار ضربه اندوهناک در حیات انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار آن بود که بعد از مقام ریاست جمهوری و احراز این پست با رأی قاطع ملت ایران، هیچ گاه غره نشد و خود را همواره با افتخار سرباز ولایت معرفی کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

فعالیت و آماده‌باش مراکز درمانی سراسر کشور در روز چهارشنبه
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بر تداوم ارائه خدمات مراکز درمانی در روز چهارشنبه دوم خرداد، تاکید کرد.
ببا عنایت به اعلام تعطیلی سراسری در روز چهارشنبه هفته جاری(دوم خرداد)، تاکید می شود که این تعطیلی شامل مراکز درمانی نبوده و هیچ یک از مراکز درمانی اجازه تعطیل کردن درمانگاه، اتاق عمل و بخش های بستری را ندارند و علاوه بر ارائه خدمات معمول باید مطابق آماده باش اعلام شده حداکثر خدمت رسانی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند. انتظار می رود شخصا بر نحوه ارائه خدمات در کلیه مراکز تشخیصی-درمانی تحت پوشش دانشگاه و دانشکده نظارت شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برپایی پویش دانش‌آموزی «همه عزا داریم» در فراق شهید جمهور
پویشی در شبکه‌های اجتماعی در میان دانش آموزان با عنوان «همه عزا داریم» در پی بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه و عروج شهادت گونه وی به راه افتاده است.
در پویش همه عزاداریم ضمن فضاسازی و برگزاری مراسم عزاداری برای شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های عزاداری برپا می‌شود.
این پویش دانش آموزی از سوی دانش آموزان عضو و با همکاری هیات‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح عملیاتی با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه
رئیس پلیس فتا به اجرای طرح عملیاتی و بازدارنده پلیس فتا علیه شایعه‌سازان و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه مرتبط با احوال جدید جامعه متاثر از بروز حادثه دلخراش سانحه هوایی که به شهادت ریاست جمهوری ایران اسلامی و هیات همراه شد، اشاره کرد و گفت: این طرح در حال اجرا بوده و تاکنون ۵۵۰ رصد عام صورت گرفته است.
سردار وحید مجید اظهار داشت: با تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار ایران اسلامی و هیئت همراه به ساحت مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی، در راستای پاکسازی فضای مجازی از انتشار هر گونه محتوای برهم زننده امنیت روانی جامعه با مصادیق توهین آمیز، تولید و انتشار شایعه و یا هرگونه محتوای مغایر شعائر اخلاق و در تضاد با روحیات دینی و مذهب کشور متاثر از این حادثه دلخراش براساس اجرای طرح های رصد پیش دستانه در ۳۶ ساعت گذشته ۵۵۰ رصد تخصصی از تارنماهای فعال در فضای مجازی ۸۰ عنوان مجرمانه شناسایی و از این تعداد ۳۵ اقدام عملیاتی شامل تذکر احضار و ارجاع به مرجع قضایی صورت گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مستمری ازکارافتادگی کلی و جزیی
سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد : سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری ازکارافتادگی کلی و جزیی به ۱۴۸ هزار و ۸۴۳ بیمه‌شده پرداخت شد.
بر اساس گزارش این سازمان بیمه‌شدگانی که به سبب بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار و غیرناشی از کار؛ توانایی ادامه کار را به‌صورت کلی یا جزیی از دست داده یا دچار نقص عضو شده‌اند، تحت پوشش حمایت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پلمب ۸۴ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و مکان دسیسه‌های هرمی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از پلمب ۸۴ شرکت بازاریابی شبکه‌‎ای غیرمجاز و مکان دسیسه‌های هرمی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر اظهار داشت: امروزه شرکتی که تحت عنوان شرکت هرمی در داخل کشور به طور رسمی فعالیت کنند، وجود ندارد ولی بیشتر آنها به صورت زیرزمینی یا در قالب و پوشش شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز که ثبت شده فعالیت می‌کنند.
وی افزود: اینگونه فعالیت‌ها و دسیسه هرمی در طول چند سال متمادی آثار زیان باری را در سطح جامعه به جا گذاشته و باعث انحراف شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به سمت و سوی هرمی نیز مزید بر علت و گسترش این جرم شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۳۸ محیط‌بان از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان تهران حفاظت می‌کنند
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: در این استان حدود ۱۳۸ محیط‌بان مشغول حفاظت از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان هستند، سرانه منطقه هر محیط‌بان در استان حدود ۷ هزار هکتار است که نسبت به استاندارد جهانی زیاد بوده و این موضوع بحث حفاظت از مناطق را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
علیرضا مزینانی به مناسبت روز محیط بان افزود: محیط بانان سرمایه های ارزنده محیط زیست کشور هستند و به داشتن محیط بانانی که در راه حفاظت از گنجینه‌های زیست‌ محیطی این سرزمین از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و در این راه با وجود تحمل سختی های فراوان کماکان در سنگر خدمت و حفاظت از میراث‌های ملی جانفشانی می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش اورژانس با همه ظرفیت در آیین تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت
رئیس سازمان اورژانس کشور از حضور اورژانس با تمام ظرفیت در مراسم‌های تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان خبر داد.
جعفر میعادفر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: در آیین تشییع پیکر شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانش که امروز در تبریز برگزار شد، تیم های اورژانس در مسیر مراسم تشییع حضور گسترده داشتند.
وی با اشاره به اینکه پیکر شهدا ظهر امروز به قم منتقل می‌شود و پس از آن از عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره) تهران آیین وداع با شهید خدمت و همراهانش برگزار می شود، گفت: فردا صبح نیز تکنیسین‌ها و امکانات فنی و لجستیکی اورژانس در مسیر تشییع کنندگان از دانشگاه تهران تا میدان آزادی حضور گسترده خواهند داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

به کارگیری ۱۶۹۰ نیروی امدادی برای پوشش آیین تشییع شهدای خدمت
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آماده‌باش هلال احمر، از به کارگیری هزار و ۲۹۰ نیروی امدادی و ۳۵۰ نیروی پشتیبانی و ۵۰ نیروی ستادی برای مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در تهران خبر داد.
یعقوب سلیمانی با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی هلال احمر در استان‌هایی که مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید در آن برگزار می‌شود، گفت: نیروهای هلال احمر فردا در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی از ساعاتی قبل از مراسم در ۶۴ نقطه شهر تهران مستقر می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *