اوج خدمت‌رسانی واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اوج خدمت‌رسانی واحد راهنمایی حجاج در مشاعر مقدسه خواهد بود و واحد راهنمایی قوت قلبی برای زائران است.
به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید عباس حسینی در همایش واحد راهنمایی حج ۱۴۰۳، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروهای واحد راهنمایی در مکه مکرمه گفت: اوج خدمات رسانی و زحمات شما در روزهای پیش رو طی ایام تشریق است.
وی با بیان اینکه نقش امداد و راهنمایی به زائر گمشده بسیار پررنگ و اثرگذار است گفت: بیش از ۹۸ درصد زائران ما برای نخستین بار است که به حج تمتع مشرف می‌شوند و با مسیرها و خیابان‌های عرفات و منا آشنا نیستند بنابراین وقتی که از کاروان خود جدا می‌شوند، احتمال اینکه مسیرها را نیابند زیاد خواهد بود بدین جهت واحد راهنمایی می‌تواند آرامش آفرین باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیروهای واحد راهنمایی و امداد در کاهش استرس و افزایش سلامت زائران تأثیرگذار هستند گفت: همه نیروها وظیفه دارند در جانمایی مناسبی که برای آن‌ها تعیین شده قرار بگیرند و با محیط‌های پیرامونی خود شامل درمانگاه‌ها، مکاتب، مسیر جمرات، مسیرهای بازگشت، ایستگاه توزیع آب و. به طور کامل آشنا باشند.
وی افزود: نیروهای واحد راهنمایی به خوبی با جزئیات فعالیت خود آشنا باشند و حتماً در محلی که برای خدمت قرار می‌گیرند، اطراف و پیرامون خود را برای کمک رسانی بهتر و راهنمایی دقیق‌تر شناسایی کنند؛ همچنین اگر با هر گونه مسئله یا مشکلی مواجه شدند که احتمال بروز خطر را احساس کردند با مسئول شیفت تماس بگیرند.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: نیروهای واحد راهنمایی به شیفت بندی‌ها و زمانبندی برای خدمت رسانی هرچه بهتر دقت کنند. حسینی با بیان اینکه خستگی نباید مانعی برای رفتار مناسب با زایر نیازمند به راهنمایی باشد گفت: اگر نیروها خسته هم هستند نباید آن را در رفتار به زایر تسری دهند بلکه باید با کمال عطوفت و صبوری او را راهنمایی کنند؛ کار امداد و راهنمایی نه تنها خدمت رسانی است بلکه یک اقدام معنوی و روحانی محسوب می‌شود که قوت قلبی برای زائران است.
وی تاکید کرد: واحد راهنمایی می‌بایست نسبت به جز به جز نقشه‌ها و جانمایی‌ها در عرفات و منا دقت داشته باشد چراکه زائران با شرایط آشنا نیستند و احتمال اینکه مسیرها را بدرستی نیابند وجود دارد بنابراین شما با کاورهای مشخص و آگاهی و علم به آن‌ها آرامش خاطر می‌دهید.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *