امسال ۷۰ نفر از نیروی انتظامی کشور در راه حفظ آرامش و امنیت شهید شده‌اند

ایسنا/اردبیل معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۰ نفر از نیروی انتظامی کشور در راه حفظ آرامش و امنیت شهید شده اند، گفت: فراجای کشور برای برقراری و حفظ امنیت و مقررات در کشور تلاش خواهد کرد.سردار سعید منتظرالمهدی دوم بهمن در همایش کنترل آسیب های اجتماعی ضمن اشاره به اینکه بروز آسیبهای اجتماعی ریشه در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی دارد، اظهار کرد: والدین زمان لازم را برای گفتگو با فرزندان خود و تفریح آنها اختصاص دهند و شنونده صحبتهای آنها باشند.
وی ازدیاد آسیب های اجتماعی را در دنیای کنونی متذکر شد و افزود: وظیفه مدیران به تأسی از پیامبر (ص) که سرمایه اجتماعی برای دنیای اسلام بود، در برخورد با نوجوانان و جوانان احترام و تکریم است و همواره باید با تبسم، دوری از عصبانیت و ایجاد فضای گفتمانی برخورد نمایند.
سخنگوی فراجای کشور با اذعان بر اهمیت آموزش و تربیت در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که حرف اول را در تربیت فرزندان میزند و تربیت و پرورش درست در محیط خانواده، آینده بهتر را برای جامعه رقم میزند.
منتظرالمهدی عنوان کرد: در دنیای امروزی قدرت از آن کسانی است که بدون جنگ سخت و با اقدامات نرم ذهن دیگران را در مسیر اهداف سازمانی خود معطوف می کنند و در این دهکده جهانی آسیبهای اجتماعی متنوع و متعدد شده اند و نیازمند راهکارهای بدیع و جدید هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای کشور تصریح کرد: نوجوانان و جوانان ما با آسیبهای اجتماعی زیادی درگیر هستند و ما موارد پیشگیری را آموزش نداده ایم و متأسفانه استفاده از مواد توهم زا و شادی آفرین در جامعه فعلی فراگیر شده است.

وی اعلام کرد: در یک هزار و ۱۰۰ کلانتری در سطح کشور مراکز مشاوره و مددکاری دایر کرده ایم و معتقدیم با حرف زدن و گفتمان برخی از پرونده ها قبل از ورود به چرخه قضایی در این مراکز با مصالحه ختم میشود.
گفتنی است در پایان این مراسم از برخی از خانواده های شهداء و همچنین ریش سفیدان محلات ششگانه اردبیل تجلیل شد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *