امانی: نگرانی ما از بین رفتن فضای سبز فعلی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: امروز ما علاوه بر اینکه بیشتر نگران توسعه فضای سبز باشیم نگران از بین رفتن همین فضای موجود فعلی هم هستیم.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان اینکه تا رسیدن به فضای سبز مورد نیاز در شهر تهران فاصله داریم، گفت: در حال حاضر استاندارد بین المللی در حوزه فضای سبز برای شهرها حدود ۲۵ متر است و ما اکنون در مرز ۱۶ متر هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم.
وی افزود: تنها راه رسیدن به استاندارد بین المللی از طریق توسعه فضای سبز است که البته جلوگیری از تخریب فضای سبز هم نقش مهمی دارد که در این حوزه مدیریت شهری مسئول است.امانی تصریح کرد: در زمینه ایجاد و گسترش فضای سبز شهری باید بگویم در برنامه چهارم یک حد مشخصی تعیین شده تا ما به عدد قابل قبولی برسیم ولی کافی نیست، به نظر من در این حوزه یکی دو برنامه دیگر لازم است که ما به سقف استاندارد برسیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: امروز ما علاوه بر اینکه بیشتر نگران توسعه فضای سبز باشیم نگران از بین رفتن همین فضای موجود فعلی هم هستیم، یک نمونه آقای چمران به مراکز بزرگ شهر اشاره کردند که گفتند درخت‌های بعضی بوستان ها قطع شده و آنها گفتند که نه، درخت‌ها را جا به جا کردیم و این نگران کننده است و اگر ادامه پیدا کند، به نظرم این سطح موجود فعلی از فضای سبز هم که فاصله دارد را از دست می‌دهیم.
وی ادامه داد: من معتقدم برای گسترش فضای سبز شهری دو کار را باید همزمان انجام داد، یکی کنترل وضع موجود که تخریب نشود و یکی هم توسعه فضای سبز که البته شهرداری تهران یکسری برنامه دارد به طوری که شهرداری  برای توسعه یکسری املاک را از محل عوارض قطع درختان خریداری می‌کند و تبدیل به فضای سبز می‌کند که اینها محلی است و البته فرامنطقه‌ای کمتر است، چون ما محدودیت زمین در تهران داریم و در حال حاضر توسعه فضای سبز در اطراف تهران صورت می‌گیرد.
امانی تصریح کرد: البته زمان بر است و مهم تر اینکه جزء فضای سبز داخلی تهران حساب نمی‌شود که تاکید ما روی توسعه و حفظ فضای سبز داخل شهر تهران است.
انتهای پیام/

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *