افزایش تقاضای نیروی کار ماهر توسط بنگاه‌های اقتصادی

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تقاضای بنگاه‌های اقتصادی برای نیروی کار ماهر به صورت فزاینده در حال رشد است.

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا در سال ۲۰۳۰ میلادی به یک و نیم تریلیون دلار خواهد رسید.
وی گفت: رشد سالانه حدود ۱۰ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای، باعث افزایش سه درصدی بهره‌وری جهانی، کاهش نابرابری‌ها و افزایش کیفیت اشتغال خواهد شد.
شهریور با بیان اینکه عوامل متعددی بر روی موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی تاثیرگذار هستند که اولین آن‌ها اقتصاد است گفت: اقتصاد کشور نیازمند تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان با سطح مهارتی بالا است و تقاضای بنگاه‌های اقتصادی برای نیروی کار ماهر به صورت فزاینده در حال رشد است.
وی گفت: توجه به مهارت آموزی در دنیا رو به افزایش است به صورتی که بررسی راهبرد‌های ۵۲ کشور نشان می‌دهد که ۲۴ کشور ارتباط و تطابق مهارت آموزی با بازار کار را ترجیح می‌دهند، ۱۸ کشور به موضوع تضمین کیفیت مهارت تاکید دارند، ۱۱ کشور ارتباط و همکاری با ذینفعان و کارفرمایان، ۱۱ کشور به چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای اولویت می‌دهند و ۸ کشور به بهبود دسترسی به مهارت آموزی توجه ویژه کرده اند.
شهریور با اشاره به اینکه همه کشور‌ها ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه مهارت آموزی و آموزش مبتنی بر شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده اند گفت: در ایران نیز روند مهارت آموزی هم در حوزه قانون‌گذاری و هم در حوزه ساختاری روبه رشد است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *