احداث یک میدانگاه رو به روی «ارگ کریمخان» برای نمایش آئین های عاشورایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از احداث میدانگاهی برای آئین های عاشورایی در سطح ملی و بین المللی خبر داد.
محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در گفت وگو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر گفت: متریال استیج در این میدانگاه دقیقاً همان متریال استفاده شده در استیج تخت جمشید است، ضمن اینکه گردشگران شاهد ویدئو مپینگ روی ارگ کریمخان خواهند بود.
وی افزود: قرار است در این طرح که از دهه سوم محرم آغاز می شود، آیین و رسوم محرم در ایران و کشورهایی همچون هندوستان، پاکستان و بصره عراق به نمایش درآید، در این رویداد از بهترین سیستم های صوتی استفاده شده و میدانگاه پشت به ارگ کریمخانی احداث می شود.
ثابت اقلیدی از برپایی آئین هایی همچون چک چکو استهبان، گل مالی ارستان، بیل زنی بیرجند، چاووش خوانی آران و بیدگل، شاه حسین گویان تبریز، طبق کشی قزوین و … در این میدانگاه خبر داد و تصریح کرد: هر شب یک گروه از شهرستان های استان فارس، یک گروه از استان های دیگر و یک گروه بین المللی به اجرای برنامه می پردازند.
وی تأکید کرد: در ماه صفر هم در همین میدانگاه تازه تأسیس، شاهد برپایی تعزیه و جشنواره غذاهای نذری خواهیم بود، این رویداد با سایر رویدادهای خیابانی متفاوت است و ما تلاش داریم تا کاری در تراز بین المللی انجام دهیم.
انتهای پیام/

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *