آگاهی بخشی درباره ویژگی‌های اوتیسم باید در سطح جامعه صورت گیرد

تهران – ایرنا – دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: شناخت دقیقی از طیف اوتیسم وجود ندارد، باید آگاهی بخشی در این مورد به صورت ویژه برای مسوولان و آحاد جامعه صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سکینه سادات پاد روز سه شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۳ در نشست مادران دارای فرزند اوتیسم اظهار کرد: رئیس جمهوری با ویژگی‌های والا در حوزه اجرا و مدیریت را از دست دادیم و امیدواریم پیگیری و شیوه وی را در ادامه الگو قرار دهیم. وی افزود: امیدوارم در ادامه خون شهید جمهور مظلوم برکاتی برای مملکت داشته باشد و روزهای خوبی را برای مردم ایران داشته باشیم‌. دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه خود را متعهد می‌دانیم که تا پایان دولت سیزدهم سعی کنیم بسته سیاستی را تحویل ریاست قوه قضاییه دهیم، ادامه داد: ممکن است که این میزان کم باشد، اما به اندازه بضاعت تلاش می کنیم که اقدامات صادقانه داشته باشیم. پاد با اشاره به سختی شرایط مادران دارای فرزند اوتیسم یاد آور شد: پیشنهاد دادیم در کنار صدور کارت ویژه هوشمند برای فرزندان اوتیسم، این امکان برای مادران آنها نیز در نظر گرفته شود. وی گفت: در حوزه‌های مختلف اجتماعی جلساتی با سمن‌ها و افراد درگیر مشکلات داریم تا اقداماتی دقیق و اثرگذار صورت گیرد، بنابراین باید صحبت‌های مادران دارای فرزند اوتیسم شنیده می‌شد تا به طور دقیق موارد به هیات دولت منتقل شوند و مصوبه‌ای برای رفع این مشکلات ایجاد شود.
پاد افزود: ایران عضو کنوانسیون بین‌المللی معلولان است و در قبال افراد معلول موظف هستیم.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *