ورود عشایر «کوچ رو» به مناطق ییلاقی استان تهران/ بهسازی ۳۰۰ کیلومتری راه‌های عشایری

مدیر امور عشایر استان تهران از مرمت و بهسازی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این استان همزمان با استقرار عشایر در ییلاقات خبر داد.
فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند مرمت و بهسازی راه‌های عشایری در استان تهران، گفت: از عصر پنجشنبه هفته گذشته عشایر کوچ رو وارد مناطق ییلاقی شدند و به مدت ۱۰۰ روز در زیر سیاه چادرهای عشایری زندگی می‌کنند.
وی افزود: به همین منظور برای تردد آسان تر عشایر در مناطق صعب العبور بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های پرتردد عشایر مرمت و بهسازی شد.
مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: هم اکنون در مناطق ییلاقی به ویژه دشت لار شرایط پذیرای عشایر است. به همین منظور عشایر طبق تقویم کوچ به مدت ۱۰۰ روز مهمان مناطق ییلاقی هستند.
وی تأکید کرد: همزمان با ورود عشایر به ییلاقات نصب سامانه‌های خورشیدی و همچنین توزیع سیلندر گاز و آرد خوراکی در دستور کار قرار می‌گیرد و با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم عشایر در این مناطق با کمترین دغدغه به زندگی سنتی عشایری و تولید محصولات مشغول باشند.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *