هوای کردستان آلوده شد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز تا آخر هفته هوای استان غبارآلود است.
تسنیم: مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز تا آخر هفته هوای استان غبارآلود است.
رحیم صدیقی با اشاره به وضعیت جوی، از کاهش کیفیت هوا در کردستان خبر داد و اظهار داشت: از امروز تا تا اواخر جمعه کاهش نسبی کیفیت هوا در سطح استان به ویژه نقاط غربی وجود دارد.

تبلیغ

🔆 با خیال راحت سود کنید | بازده سالانه 32% (نماد خورشید)

سود روزشمار
وی افزود: شدت این غبار و آلودگی بیشتر در روز پنج‌شنبه این هفته خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه از روز گذشته موجی از غبار از عراق شکل گرفته و از امروز صبح وارد غرب کشور از جمله کردستان شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوا، در حال حاضر بخش‌های مختلف استان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و غبار همراه بوده و گردوخاک شکل گرفته است.
وی اذعان داشت: با کاهش کیفیت هوا، میزان دید در سطح استان نیز به 8 کیلومتر کاهش یافته که این وضعیت 2 کیلومتر زیر نرم استاندارد کشوری (10 کیلومتر) است.
صدیقی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کردستان خبر داد و گفت: احتمال دارد تا ظهر امروز وضعیت تغییر و هشدار نارنجی نیز صادر شود. از امروز تا آخر هفته نیز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رخداد بارش، تگرگ و صاعقه نیز وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان هشدار داد: در این مدت هر لحظه احتمال دارد که از کوچکترین بارش‌ها، سیل ایجاد و خسارت به وجود بیاید. شهروندان از صعود به ارتفاعات، ورزش در فضای باز و ترددهای غیرضروری و بیرون رفتن خودداری شود.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *