سومین نشست ستاد بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر با حضور رئیس ستاد و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

نشست ستاد افشای حقوق‌بشر آمریکایی برگزار شد

سومین نشست ستاد بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر با حضور رئیس ستاد و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی در این نشست با تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: مردم در مراسم تشییع پیکر این شهدای عزیز و خدمتگزار، قدرشناسی و خلوص نیت خود را نشان دادند و امیدوارم خداوند به برکت خون این شهدا و خلوص و قدرشناسی مردم، مقدرات خوبی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.
رئیس ستاد مرکزی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر با بیان اینکه برنامه های این هفته از ششم تا چهاردهم تیر ماه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در تهران و استانهای مختلف کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری ها و جلساتی که با نمایندگان دستگاههای مختلف صورت گرفته، هر دستگاهی برنامه ها و اقداماتی را به این مناسبت پیش بینی کرده است.
غریب آبادی در ادامه یادآور شد: این هفته با مناسبت هایی همچون انتخابات و عید سعید غدیر و برخی تحولات بین المللی مصادف شده که ملاحظاتی دارد و لازم  است برنامه های این هفته متناسب با این رویدادها، تدارک دیده شده و اجرایی گردد.
وی با تاکید بر اینکه مناسبت های پیش رو با برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی منافاتی نداشته بلکه فرصتی مغتنم به شمار می رودگفت: برنامه های این هفته نباید تحت الشعاع انتخابات قرار گیرد، زیرا اثر مثبتی بر انتخابات دارد و فرصت مناسبی است تا هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری نظرات خود را پیرامون مسأله حقوق بشر آمریکایی مطرح نمایند.
وی اظهار داشت: در هفته حقوق بشر آمریکایی میز گرد تخصصی مرتبط با موضوع حقوق بشر با حضور اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان و صاحب نظران و همکاری نهادهای مردم نهاد و رسانه های مختلف برگزار می شود.
غریب آبادی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را در تبیین و بازتاب این برنامه ها مهم و اثرگذار عنوان کرد و افزود: لازم است به نحوی مدیریت شود تا گروهها و افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال هستند، محتوای مناسب تولید کرده و مطالب و موضوعات مرتبط را به نحو شایسته و گسترده انتشار  داده و از آن غافل نشوند.
وی با اشاره به استمرار جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ما آمریکا را به طور مستقیم در این جنایات سهیم می دانیم. این جنایات باید در مجامع حقوقی پیگیری شود و هرگز فراموش نخواهد شد. هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی امسال فرصت مناسبی است که این جنایات که سند گویای نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکاست بازگو و تبیین گردد.
غریب آبادی در ادامه از تشکیل دهها پرونده حقوقی علیه جنایات آمریکا توسط خانواده ها و افراد آسیب دیده سخن گفت و اضافه کرد: دهها پرونده از شکایت اشخاص حقیقی علیه آمریکا در دستگاه قوه قضائیه موجود است که هر یک به نوعی از اقدامات آمریکا متضرر شده اند. اطلاعات و اسناد مربوط به این پرونده ها مشخص است و جا دارد در این هفته، نشستی با حضور این اشخاص برگزار شده و ضمن معرفی آنان این شکایات مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: این شاکیان و پرونده ها تنها نمونه کوچکی از این آسیب ها و بخشی از این جنایات است، زیرا افراد و گروههای بسیاری از اقدامات آمریکا اعم از ترور و تحریم متضرر شده اند که نمی توان همه آنها را  بازگو کرد.
رئیس ستاد مرکزی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر خاطر نشان کرد: در ایران حدود ۲۵ هزار قربانی ترور داریم که آمریکا مستقیم یا غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد دائمی دبیرخانه حقوق بشر آمریکایی گفت: لازم است، آثار هنری که در خصوص موضوع حقوق بشر آمریکایی تولید شده، گردآوری و در نمایشگاهی برای عموم به نمایش گذاشته شود.
غریب آبادی در ادامه به شعار محوری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: لازم است شعار محوری برنامه های امسال توسط اعضا پیشنهاد و پس از نهایی شدن به عموم اعلام گردد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری معاون مراسم و استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه لازم است  اقدامات و تصمیمات درون دستگاهی به ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ارائه شود گفت: برخی برنامه های این هفته استانی و محلی هستند و برخی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود که لازم است همه برنامه ها به نحو شایسته در رسانه های داخلی و خارجی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انعکاس پیدا کند.
وی افزود: تولیدات در این خصوص بسیار اما پراکنده است بنابراین لازم است به دبیرخانه ستاد ارسال شود تا ضمن جمع آوری و یکپارچه سازی آنها، در اختیار سایر مراکز و دستگاهها نیز قرار داده شود تا در رسانه های خود منعکس کنند و در دسترس مخاطبان بیشتری قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که در اختیار دستگاهها قرار دارد، یک فرصت است و لازم است، اخبار و برنامه ها در این شبکه ها منعکس شود تا مورد بهره برداری بیشتر مردم قرار بگیرد.
وی گفت: یکی از مناسبت های این ایام، فاجعه تروریستی هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان است که به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های این هفته باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری گفت: در همه برنامه های این هفته، به صورت ویژه از شهدای خدمت  و رئیس جمهور محبوب و مردمی و یاران پرتلاش و مجاهد ایشان تقدیر خواهد شد، چرا که در این حادثه غمبار انسانهای بزرگی را از دست دادیم که بسیار خدّوم و موفق و نماد مسئول مردمی و خدمتگزار بودند که توانستند رضایت عمومی در جامعه ایجاد کنند و الگوهایی هستند که باید نام و راه آنان ترویج دهیم و از آنان غافل نشویم.
حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری با بیان اینکه دست آمریکای پلید در اقدامات رژیم کودک کش اسرائیل کاملا مشهود است گفت: کشور ایران از همان روزهای ابتدایی به این جنایات، واکنش نشان داد و راهپیمایی های جمعه های خشم هر هفته پس از نماز عبادی سیاسی جمعه، در استانهای مختلف ادامه دارد.
وی گفت: سطح برنامه ها باید از داخلی به برنامه های برون مرزی ارتقا پیدا کند و لازم است این برنامه ها امسال تقویت شده وگسترده تر گردد. همچنین میزگردهای تخصصی با موضوع حقوق بشر با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی برگزار شود و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم نظر نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص بحث حقوق بشر آمریکایی اخذ شود و همانطور که رئیس محترم ستاد اشاره کردند از کسانی که از جنایات آمریکا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آسیب دیده اند دعوت شود تا در مورد این آسیب ها صحبت کنند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز گزارشی از برنامه های محوری تدارک دیده شده در تهران ارائه کرد و گفت: این برنامه ها از ششم تیر همزمان با روز سو قصد به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ششم تیر سال ۱۳۶۰ آغاز می شود و ویژه مراسمی نیز در محل شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران ایشان در سرچشمه تهران برگزار می شود.
وی افزود: با توجه تعطیلی روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) این مراسم صبح روز چهارشنبه ششم تیرماه در سرچشمه تهران برگزار می شود و روز پنجشنبه بعدازظهر مصادف با هفتم تیرماه مراسمی در مزار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.همچنین در روز جمعه نیز مراسم دعای ندبه بر سر مزار این شهدا برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمودی از برگزاری نشست تبیینی حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه تهران با نگاه به حوادث فلسطین که جلوه ای از حقوق بشر آمریکایی است خبر داد.
در ادامه دستگاههای مختلف گزارشی از اقدامات انجام شده در دستگاه متبوع خود به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی ارائه دادند و بر دعوت از میهمانان خارجی و برگزاری نشست‌هایی در سطح بین‌المللی، تولید و انتشار محصولات هنری ادبی و فرهنگی در مورد حقوق‌بشر آمریکایی و روشنگری برای قشر جوان و نوجوان در خصوص ماهیت واقعی آمریکا تاکید شد.

همچنین ببینید

چرا حس می‌کنیم هوا از صبح گرم‌ است؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش میانگین دما در بیشتر نقاط کشور نسبت به شرایط نرمال گفت: با افزایش قابل ملاحظه کمینه دما مواجه هستیم بنابراین از ابتدای صبح، روز را با دمای احساسی بالاتری آغاز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *