قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش بستری برای برقراری عدالت اجتماعی

مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این قرارگاه به دنبال تحقق و دسترسی فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان کشور هستیم؛ درد را شناسایی و درمان را انجام می‌دهیم و با کمک سایر دستگاه‌ها موانع پیش‌روی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار را حل می‌کنیم.
ضرغام پرنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری و از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فلسفه اسلام، بحث عدالت اجتماعی است گفت: یکی از شقوق با اهمیت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است، یعنی بتوانیم فرصت‌ها و امکانات برابر را برای آموزش رسمی در دوران تحصیل دانش آموزان سطح کشور فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه عدالت تربیتی چند بعد از جمله تجهیزات و امکانات، محتوا، فرصت‌های برابر دسترسی به اطلاعات و امکانات آموزشی دارد افزود: در آموزش و پرورش با توجه به احساس شدن خلاء و راهبری آن توسط مجموعه بالا دستی، وزیر آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرد تا با یک مجموعه بالادستی و با کمک همه معاونت‌ها، برای رفع فاصله‌های طبقاتی در آموزش و پرورش بسیج شوند.
مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسیر سازمان نوسازی، معاونت متوسطه، آموزش ابتدایی، معاونت پرورشی، معاونت تربیت بدنی به کمک قرارگاه می‌آیند ادامه داد: همه استان‌ها رصد و مناطق کم برخوردار بررسی و رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌شود.

۲۶۱ منطقه آموزشی کشور در اولویت رفع مشکلات

پرنیان با بیان اینکه ۲۶۱ منطقه آموزشی کشور به عنوان منطقه اولویت اول برای رفع مشکلات مدارس شناسایی شده‌اند گفت: اگر مدرسه‌ای از نظر فضا و تجهیزات دچار مشکل باشد به کمک خیرین، سازمان نوسازی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری مشکلات مدرسه حل می‌شود.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس در دو سال گذشته در مناطق روستایی ساخته شده است افزود: در قرارگاه عدالت تربیتی، مشکلات شناسایی و سازمان و معاونت‌های مربوطه مامور رفع مشکلات می‌شوند.
مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه‌های عدالت تربیتی در آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع است ادامه داد: در حوزه محتوا، مسائل محتوایی و توانمندسازی معلمان، گروه‌های جهادی و موسسات خیریه‌ای تخصصی و معاونت‌های آموزش و پرورش در حال توانمندسازی معلمان مناطق کم برخوردار هستند.

همچنین ببینید

کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود/آماده باش کامل مراکز درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود، بر آماده باش و تداوم ارائه خدمات مراکز درمانی جهت پذیرش بیماران تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *