سرویس دهی‌ اتوبوسرانی به زائران در مکه ظهر فردا متوقف می‌شود

خدمات حمل و نقل درون شهری در شهر مکه برای زائران ایرانی بیت‌الله الحرام از ظهر فردا سه‌شنبه‌(۲۲ خردادماه) متوقف می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، جواد دانشیار مسؤول واحد حمل و نقل درون شهری در مکه گفت: خدمات‌دهی به زائران ایرانی در شهر مکه از روز نهم ذی‌القعده آغاز شده و در آستانه ایام تشریق تا فردا پنجم ذی‌الحجه (به افق عربستان) ادامه دارد و این موضوع به تمامی مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.
وی گفت: این اتوبوس‌ها باید برای خدمات‌دهی به زائران در ایام تشریق آماده و ساماندهی شوند، بنابراین از زائران کشورمان می‌خواهیم که فردا از ساعت ۹ صبح به سمت ایستگاه‌های اتوبوسرانی برای برگشت به هتل حرکت کنند که نهایتاً تا ظهر فردا به هتل‌ها منتقل شوند.
دانشیار اضافه کرد: از ساعت ۹ صبح فردا اتوبوس‌ها آهسته آهسته از ایستگاه‌های خدمات‌دهی به زائران خارج و به مشاعر مقدسه می‌روند، به طوری که در ظهر روز سه‌شنبه دیگر اتوبوسی در ایستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.
مسؤول واحد حمل و نقل درون شهری در مکه گفت: زائران از ظهر فردا تا قبل از رفتن به مشاعر مقدسه اگر بخواهند به حرم بروند، باید به صورت شخصی اقدام کرده و از تاکسی استفاده کنند و یا اینکه اگر فاصله حرم تا هتل نزدیک است و توان دارند به صورت پیاده مشرف شوند.
وی بیان کرد: ۲۵۰ اتوبوس به صورت شبانه‌روزی طی این مدت به زائران خدمت‌رسانی کردند و قریب به ۴۲ هزار تردد انجام شد، علاوه بر این زیارت دوره نیز برای ضیوف الرحمان برگزار شد که بیش از ۵۰ درصد زائران از این خدمت بهره مند شدند و برای بقیه زائران ایرانی نیز بعد از ایام تشریق انجام خواهد شد.
دانشیار ادامه داد: خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در حوزه حمل و نقل درون شهری از بامداد روز ۱۴ ذی‌الحجه (به افق عربستان- ۳۱ خرداد) با همین خطوط اتوبوسرانی از سر گرفته خواهد شد و تا روزی که زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه حضور داشته باشند، ادامه خواهد داشت.

همچنین ببینید

چرا حس می‌کنیم هوا از صبح گرم‌ است؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش میانگین دما در بیشتر نقاط کشور نسبت به شرایط نرمال گفت: با افزایش قابل ملاحظه کمینه دما مواجه هستیم بنابراین از ابتدای صبح، روز را با دمای احساسی بالاتری آغاز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *