دستور ویژه برای دستگیری عامل قتل جوان زرندی / در صحنه فرار هم چند نفر را با چاقو زد

رکنا : به دنبال درگیری منجر به قتل جوانی ۲۵ ساله در یکی از روستاهای زرند که عصر ۱۴ فروردین اتفاق افتاد، دادستان شهرستان، با تایید این خبر از صدور دستور بازداشت قاتل فراری خبر داد.
به گزارش رکنا ،  قاضی رضا یعقوبی بیان کرد: با اعلام گزارش درگیری و قتل یک جوان در یکی از روستاهای زرند، بلافاصله با عزیمت  بازپرس به محل جنایت، دستور قضایی برای رسیدگی به موضوع و دستگیری قاتل صادر شد، اما به دلیل حساسیت موضوع، بررسی جزئیات پرونده و نتیجه اقدامات اطلاعاتی و پلیسی پس از دستگیری قاتل از طریق  دادگستری انجام خواهد شد.
این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به آن که قاتل هنگام  فرار نیز درگیری‌های منجر به جرح دیگری داشته است، گمانه زنی‌هایی در خصوص انگیزه وی انجام و شایعاتی مطرح شده که می‌تواند در فرایند دستگیری و روند رسیدگی به موضوع خلل ایجاد کند.
وی تاکید کرد:به همین دلیل ضروری است، تنها در صورتی که اطلاعاتی از محل اختفای قاتل وجود دارد صرفا به نهادهای اطلاعاتی و پلیسی اعلام شود و از انتشار اخبار کذب یا اطلاع‌رسانی غیرمسئولانه از سوی افراد غیر مرتبط خودداری شود.
دادستان زرند در پایان با تاکید بر جرم انگاری مساعدت به فرار متهم خاطرنشان کرد: مطابق قانون مجازات اسلامی تسهیل فرار متهم یا کمک به اختفای او جرم است و در این  زمینه در صورت اثبات موضوع، برای مرتکبان نیز پرونده قضایی تشکیل و اقدام قاطع قانونی علیه آن‌ها انجام خواهد شد.
توکلی

همچنین ببینید

انتقاد از تبلیغ دخانیات در شبکه نمایش خانگی/نامه نگاری با دادستانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت تبلیغ محصولات دخانی در شبکه نمایش خانگی گفت: اگر به مسائل تبلیغ محصولات دخانی در سینما و شبکه نمایش خانگی توجه نشود، می‌توان گفت تمام اقدامات وزارت بهداشت درجهت کنترل مصرف دخانیات آب در هاون کوبیدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *