جزییات اخاذی با تصاویر شخصی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به تصاویر خصوصی یکی از شهروندان قصد اخاذی از وی را داشت، خبر داد.
سرهنگ محمودکلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: ماموران پلیس فتا در پی دریافت شکوائیه‌ای از یک خانم، مبنی بر دریافت تصاویر شخصی وی و تهدید به انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی به قصد اخاذی، رسیدگى به این پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. بخوانید… مرگ وحشتناک در سناریوی عجیب باج‌گیری! اجاره آدم ربا برای اخاذی از مرد تاجر
به گزارش باشگاه خبرنگاران، او افزود: ماموران پلیس فتا پس از بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری شده، هویت دقیق مزاحم اینترنتی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ کلوانی گفت: متهم در تحقیقات مقدماتی که منکر هرگونه ارتکاب جرمی بوده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما با هوشیاری کارآگاهان سایبری، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای، افزود: برابر قانون هر گاه فردی به و‌سیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است.
سرهنگ کلوانی با بیان اینکه لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم و جانب احتیاط را داشته باشند، گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *