تولید ۴۰ هزار پابند الکترونیک برای استفاده زندانیان

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر در کشور ۴۰ هزار دستگاه پابند الکترونیک تولید شده و همچنان در حال تولید است
استفاده از پابند الکترونیکی از جمله نهاد‌های ارفاقی است که قضات به عنوان جایگزین حبس استفاده می‌کنند که به وسیله جی‌پی‌اس زندانی قابل رصد است که اگر فرد زندانی آن را تغییر دهد یا آن را دستکاری کند فورا مشخص شده و به او هشدار داده می‌شود، زیرا برای این وسیله مانیتورینگ کنترل لحاظ شده و زندانی باید از یک منطقه مشخص خارج نشود و در غیراین صورت مقامات کنترل‌کننده متوجه این موضوع خواهند شد.
پابند الکترونیکی فقط برای واجدین شرایط تعیین‌شده در ماده قانون آیین دادرسی است و شامل افراد با جرائم سنگین، سارقان حرفه‌ای، افرار شرور و افراد مخل جامعه نمی‌شود.
رحیم مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر در کشور ۴۰ هزار دستگاه پابند الکترونیک تولید شده و همچنان در حال تولید است که ۱۰ هزار پابند الکترونیک به بهره برداری رسیده است و با احکام قضایی برای زندانیان استفاده شده است.
وی اظهار کرد: قضات و دادستان های محترم دایره استفاده از پابند را گسترش بدهند تا تعداد بیشتری از زندانیان بتوانند از ظرفیت پابند الکترونیک استفاده کنند.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *