تعمیر و بازسازی آبشخورهای مناطق حفاظت‌شده لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تعمیر، بازسازی و گندزدایی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت استان با نزدیک شدن به گرمای هوا و افزایش نیاز آبی حیات‌وحش خبر داد.
علی سالاروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمومأ با شروع فصل گرم سال، اغلب چشمه‌های فصلی خشک می‌شوند و به همین دلیل حیات وحش برای تأمین منابع آبی به آبشخورهای سطح مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست استان روی می‌آورند.
وی افزود: در این راستا، همکاران محیط‌بان به منظور تامین نیاز آبی حیات وحش نسبت به تعمیر، بهسازی، گندزدایی و آبرسانی به آبشخورهای سطح مناطق حفاظت‌شده استان اقدام می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به این‌که احداث، تعمیر، بازسازی و تأمین آب آبشخورها جزو برنامه‌های ادارات حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود، گفت: هدف از اجرای این مهم؛ تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در فصول گرم سال است.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *