رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تعداد کودکستان‌های فعال استان تهران را حدود ۱۱۰۰ باب اعلام کرد و گفت: ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری کودکستان در بخش ظرفیت‌های مردمی سازمان (یارستان کودکستان) مورد تایید و ابلاغ سازمان برای بهره‌برداری قرار گرفته است.

تایید ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری برای کودکستانها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تعداد کودکستان‌های فعال استان تهران را حدود ۱۱۰۰ باب اعلام کرد و گفت: ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری کودکستان در بخش ظرفیت‌های مردمی سازمان (یارستان کودکستان) مورد تایید و ابلاغ سازمان برای بهره‌برداری قرار گرفته است.
مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عنوان «مهدکودک» و «پیش‌دبستانی» به «کودکستان» تغییر پیدا کرده است گفت: در حال حاضر دو نوع کودکستان دوره اول (برای کودکان ۰ تا ۳ سال تمام) و کودکستان دوره دوم (برای کودکان ۴ تا ۶ سال تمام) در تمام کشور فعال است.
وی تعداد کودکستان‌های فعال استان تهران را حدود 1100 باب اعلام کرد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ملاک تعیین شهریه را براساس «آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها» که مبنای آن هزینه تمام شده مؤسس است اعلام کرد و ادامه داد: هزینه تمام شده، کل مجموع هزینه‌هایی است که مؤسس برای «نیروی انسانی استاندارد (بهای تمام‌شده‌ی پرسنلی و بیمه تأمین اجتماعی یا صندوق بیمه اجتماعی به اقتضا)، تأمین مکان و تجهیزات مناسب و استاندارد کودکستان، سرانه استهلاک دارایی‌های قابل استهلاک و سایر هزینه‌های جاری و مصرفی متعارف مطابق قانون مالیات‌های مستقیم» به‌منظور ارائه خدمات تربیتی مورد تأیید سازمان پرداخت می‌کند که لینک آیین‌نامه مذکور در سایت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک B۲n.ir/smttk.۱۵۴ قرار دارد.
همتی‌فر درخصوص کتاب‌های مخصوص کودکستان‌ها گفت: در بخش ظرفیت مردمی سازمان تحت عنوان «یارستان کودکستان»، شرکت‌کنندگان براساس فراخوان‌های سازمان محصولات خود را ارائه می کنند و پس از بررسی و تایید کارشناسان، محصولات مورد تایید به اطلاع کودکستان‌ها و عموم مردم می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه ۴۷ کتاب کار و بسته تربیت و یادگیری کودکستان در بخش ظرفیت‌های مردمی سازمان (یارستان کودکستان) مورد تایید و ابلاغ سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای بهره‌برداری قرار گرفته است عنوان کرد: هم‌اکنون در گام سوم یارستان کودکستان در حال دریافت و بررسی محصولات محتوایی و تربیتی شرکت‌کنندگان در حوزه زیست‌بوم اوان کودکی هستیم و محصولات جدیدی که در این فراخوان ارائه شده‌اند، پس از بررسی‌های کارشناسانه و در صورت تایید سازمان، معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت گفت: هر کودکستان می‌تواند به سایت Www.yarestankoodakestan.ir مراجعه و براساس صلاحدید خود از کتاب‌های مورد تایید سازمان انتخاب کند.
همتی فر در خصوص راه اندازی کودکستان در مترو اظهار کرد: در حدود سال ۹۵ و ۹۶ چنین صحبتی توسط بهزیستی صورت‌گرفته بود اما این سازمان تاکنون چنین رویکردی نداشته است. اما در راستای تسهیل اجرایی‌سازی ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی‌بر راه‌اندازی خدمات کودکستانی در سازمان‌ها و ادارات، در آبان سال گذشته آیین‌نامه‌ای با عنوان «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی» برای دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است.

همچنین ببینید

چرا حس می‌کنیم هوا از صبح گرم‌ است؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش میانگین دما در بیشتر نقاط کشور نسبت به شرایط نرمال گفت: با افزایش قابل ملاحظه کمینه دما مواجه هستیم بنابراین از ابتدای صبح، روز را با دمای احساسی بالاتری آغاز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *