برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب/ رئیس مجلس: قوه قضاییه نقش جدی در امنیت ملی دارد

نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب امروز سه‌شنبه (۱۷ بهمن ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
این همایش به همت پژوهشگاه قوه قضاییه با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بیان کرد: یکی از پنل‌های این همایش چگونگی تامین هرچه بیشتر امنیت قضایی و نحوه پیوند امنیت قضایی و امنیت اقتصادی خواهد بود. بناست با پای کار آوردن اهالی علم و اقتصاددانان به تبیین این موضوع، چالش‌ها و راهکار‌های آن بپردازیم.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) اظهار کرد: در این ایام از امام شهدا یاد می‌کنیم، امامی که فرصتی ایجاد کرد که جوانان از زیر یوغ استبداد خارج شوند. امام با اداره مستحکم برای خدا استقامت کردند و گامی جزو برای خدا برنداشتند و ثمره این استقامت آزادی این ملت است.
وی افزود: امروز می‌بینیم که در جهان اسلام و کره خاکی این ملت از ظلم رهایی پیدا کرده و روز به روز با تاکید بر اصالت‌ها بدون هیچ انحرافی پیش می‌رود.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما مسئولین و نخبگان جامعه باید به این نکته توجه کنیم که بین باید‌ها با واقعیت‌های موجود به ویژه در مسائل فرهنگی و اقتصادی تفاوت وجود دارد و باید به آن توجه کنیم. این موارد هم ناشی از دور شدن از ریشه‌های انقلاب و اندیشه‌های امام است.
قالیباف با بیان اینکه قوه قضاییه نقش بسیار برجسته و کلیدی دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: در اصل اول و دوم قانون اساسی می‌بینیم که اساسا بار حساس، دقیق و مهمی برای حکومت اسلامی بر عهده قوه قضاییه است. فلسفه اسلام عدل و عدالت است. قوه قضاییه نقش جدی و اساسی در امنیت ملی دارد به ویژه امروز که در جنگ شناختی و اقتصادی هستیم.
وی بیان کرد: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم حتما نقش قوه قضاییه کم نظیر است، اما دو قوه دیگر نیز نقش و وظیفه دارند. در برنامه هفتم سعی کردیم موضوعاتی که قوه قضاییه به آن‌ها نیاز دارد، ببینیم و ارتباط تنگاتنگی با رئیس قوه قضاییه داریم.

همچنین ببینید

هشدار پلیس درباره استفاده از کلاه ایمنی حتی در روزهای گرم سال

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به موتورسواران هشدار داد که برای حفظ جان خود حتی در روزهای گرم نیز از کلاه ایمنی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *