برگزاری محافل انس و معرفت در هتل‌های زائران ایرانی

سلسله محافل انس و معرفت با هدف ارتقای سطح معرفتی و دینی زائران بیت‌الله الحرام در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه در حال برگزاری است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله محافل انس و معرفت با هدف ارتقای سطح معرفتی و دینی زائران بیت‌الله الحرام در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه در حال برگزاری است.
در همین راستا، عصر و شامگاه دوشنبه (۲۱ خرداد)، چهار محفل انس و معرفت در هتل‌های «فیفان الجمیزه»، «مدهال (سدایو)»، «جوهرة» و «ماسة المشاعر» برگزار شد.
این محافل با تلاوت خلیل سواری، آرش سوری، وحید براتی و پارسا انگشتان از قاریان عضو کاروان قرآنی نور و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج امیر عارف از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، ضمن سخنانی به سه هدیه ویژه خدا به حاجیان اشاره کرد و گفت: نخستین هدیه خداوند به حجاج آرامش و سکینه قلب است و در همین راستا، امام باقر (ع) فرموده اند: «الحَجُّ تَسْکینُ القُلوبِ حجّ، آرامش بخش دل‌هاست».
وی در ادامه آمرزش، بخشش و مغفرت را دومین هدیه خداوند به حجاج دانست و گفت: امام علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند: «الحاجُّ و المُعتَمِرُ وفدُ اللّه، و یَحبوهُ بالمَغفِرَةِ زائر حجّ و عمره میهمان ویژه خداست و خداوند به او آمرزش و مغفرت هدیه می‌کند».
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به حدیث نبوی «حِجّوا تَسْتَغْنوا حجّ گزارید تا بی‌نیاز شوید»، گفت: بی نیازی و ثروت‌های پربرکت سومین هدیه خداوند متعال به حجاج است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی خطیب بعثه نیز در این محافل درباره سیره حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) و زندگی حضرت هاجر (ع) مطالبی را بیان کرد.
وی با اشاره به این که قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) را به عنوان الگو و اسوه معرفی کرده است، گفت: آیات نخست سوره توبه به مسئله برائت از مشرکین اختصاص دارد.
این خطیب بعثه در بخش دیگری از سخنان خود مطالبی درباره حج اکبر (وقوف در عرفات و رمی جمرات) و حج اصغر (حج عمره) بیان کرد.

همچنین ببینید

کشف شکارچی بزرگی که ۴۰ میلیون سال قبل از دایناسور‌ ها می‌زیست

«گایاسیا جنیا» ۳۰۰ میلیون سال پیش با آرواره‌های کاملا باز در آب‌های باتلاقی کمین می‌کرد و آرواره‌های بزرگ خود را بر روی طعمه‌های بی‌خبر از همه جا می‌بست. این جانور که بسیار بزرگتر از انسان بود، در نزدیکی باتلاق‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *