ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت از دستاوردهای انقلاب است

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و درباره آن توضیح داد.به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین نیکنام در «همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» که صبح سه‌شنبه، ۱۷ بهمن ماه در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بررسی کارنامه جمهوری اسلامی ایران بیانگر این است که دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف محقق شده که دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان را می‌توان جزو مهم‌ترین دستاوردها برشمرد.
وی با بیان اینکه سیستم آموزش رشته‌های علوم‌پزشکی در نظام سلامت ادغام شده، افزود: پیش از انقلاب اسلامی، رشته‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تحت نظارت وزارت علوم مدیریت می‌شدند اما دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در دهه ۶۰ تحت نظارت وزارت بهداشت قرار گرفتند و به این ترتیب آموزش پزشکی در نظام سلامت ادغام شد.
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به تعداد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در کشور خاطرنشان کرد: ۶۸ دانشگاه علوم‌پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند. ادغام آموزش و پژوهش پزشکی در نظام سلامت را باید جزو دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد.
ادامه دارد

همچنین ببینید

روایت میراثی که قربانی لابی بازی شد/ «همدان» در یک قدمی ثبت جهانی

چهل و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ۳۱ تیرماه در دهلی نو ـ هندوستان آغاز به کار کرده و ایران در این اجلاس پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را در دستور کار بررسی این کمیته دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *