احداث خط ۹ مترو تهران آغاز شد

با حضور شهردار تهران و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، عملیات اجرایی پروژه خط ۹ مترو تهران آغاز شد.
عصر امروز در قالب یکصدوبیست و یکمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مسعود درستی مدیر عامل شرکت مترو تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عملیات اجرایی پروژه خط ۹ مترو تهران آغاز شد. بخوانید… آمار و ارقام زاکانی از قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی سرنوشت مونوریل قم؛ پروژه‌ای روی هوا با سه شرط سرانجام جنجالی‌ترین پروژه شهری احمدی‌نژاد؛ هزینه را کسی گردن نمی‌گیرد؟
به گزارش تسنیم، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم، اظهار کرد: امسال با کمک مترو تهران خط ۹ را آغاز خواهیم کرد و در دو هفته آینده شاهد آغاز ساخت خط ۱۱ خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه برنامه توسعه مترو تهران با ۵۰۰ کیلومتر مسیر و ۳۳۰ ایستگاه طراحی شده است افزود: روش تامین مالی در خطوط جدید متفاوت است. پیرامون روش تامین مالی در خطوط ۸، ۱۰ و ۹ مسیر تازه‌ای را پیش خواهیم برد و به صورت مشخص با پیمانکار چینی تامین مالی انجام می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در ۳۲ ماه گذشته، ۴۹ کیلومتر به مسیر مترو تهران اضافه شده همچنین ۱۸ ایستگاه مترو نیز ساخته و به بهره‌برداری رسیده است
هرمزی در ارتباط با تامین واگن افزود: بجز قرارداد ۷۹۱ واگن، قرارداد ۱۱۳ قطار ملی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و دو رام قطر از قطار ملی در سال جاری تحویل خواهد شد.
خط ۹ مترو تهران با بیش از ۵۲ کیلومتر تونل مترو، ۳۷ ایستگاه، عبور از ۱۰ منطقه شهرداری تهران، عبور از شریان‌ها و مراکز اصلی شهر تهران و ۱۲ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط طراحی شده است.

همچنین ببینید

چرا حس می‌کنیم هوا از صبح گرم‌ است؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش میانگین دما در بیشتر نقاط کشور نسبت به شرایط نرمال گفت: با افزایش قابل ملاحظه کمینه دما مواجه هستیم بنابراین از ابتدای صبح، روز را با دمای احساسی بالاتری آغاز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *