مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌ شهر

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین شهر و انتقال آنها به بیمارستان خبر داد.

به گزارش حوادث پلاس به نقل از صد آنلاین، با مداخله مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه، ساعت ۲ و پنج دقیقه بامداد امروز طی تماسی با اورژانس و گزارش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مشگین شهر، بلافاصله آمبولانس‌های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، در این حادثه ۶ نفر به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، با ۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان ولیعصر مشگین شهر منتقل شدند.

به گزارش ایرنا مونوکسیدکربن گازی است بی رنگ و بی بو و از روش های مختلفی همچون بخاری، آبگرمکن ، شومینه ، اگزوز ماشین و کوره زغالی تولید می شود ، هنگامی که این دود در یک فضای بسته با دارای تهویه ضعیف محبوس شود، میزان گاز افزایش یافته و باعث کم شدن و بین رفتن اکسیژن شده و منجر به آسیب در بافت و سلول های فرد می شود.

نشانه های مسمومیت با این گاز را حالت ضعف و سستی در بدن ، حالت تهوع و استفراغ ، خستگی، سردرد، درد شکم ، سرگیجه ، حالت دوبینی و اختلال در تنفس و خواب آلودگی است.

شهرستان مشگین شهر با حدود ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

همچنین ببینید

واژگونی سواری پژو منجر به فوت راننده و جراحت سرنشین آن شد

در حادثه امروز خروج از جاده یک دستگاه سواری پژو در محور فرعی پل زهره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *