سه کوهنورد مفقودی در سوادکوه نجات یافتند

سه کوهنورد مفقودی در منطقه کوهستانی خِرو نرو نجات یافتند.

به گزارش حوادث پلاس به نقل از رکنا، وحید متانی رئیس جمعیت هلال‌احمر در سوادکوه، با بیان اینکه شنبه شب مفقودی 3 کوهنورد با تماس به مرکز اعلام شد گفت: شنبه شب سه کوهنورد اعلام مفقودی در منطقه “خِرونرو” کرده بودند که باتوجه به شرایط خاص منطقه، صعب‌العبور بودن و تاریکی هوا اعزام نیرو مقدور نبود.

وی افزود: اگرچه نیروهای امداد و نجات کوهستان از صبح یکشنبه برای نجات این سه کوهنورد به منطقه اعزام شدند اما ارتباط با کوهنوردان مفقود شده قطع نشده بود و با آنها در ارتباط تلفنی بودیم.

متانی، اظهار داشت: راهنمایی‌های لازم از سوی مسئول تیم کوهستان به کوهنوردان داده شد و پس از دریافت مختصات جغرافیایی گردشگران مفقود شده، یک تیم مجرب امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام و اقدامات لازم جهت یافتن آنها انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه، یادآور شد: پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه و پیمودن مسیر صعب‌العبور و کوهستانی در شرایط مه‌آلود تیم امداد و نجات به افراد مورد نظر دسترسی پیدا کردند و ضمن امداد اولیه و تغذیه به نقطه امن انتقال داده شدند‌.

متانی، افزود: این سه نفر گردشگران اهل تهران و قزوین بودند که به علت آشنا نبودن به منطقه کوهستانی “خِرو نرو” در بازگشت دچار مشکل شده بودند.

همچنین ببینید

واژگونی اتوبوس در قزوین / 15 مسافر مصدوم شدند

یک دستگاه اتوبوس مسافربری به علت ناتوانی راننده در کنترل این خودرو 15 مصدوم برجا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *