طرح جامع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها بزودی نهایی می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه ریزی عملی برای متوقف ساختن قاچاق چوب از اولویت های مهم دولت است، گفت: طرح جامع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها به زودی نهایی می‌شود.به گزارش ایسنا، سید مجید میراحمدی در پایان دومین نشست حفاظت و صیانت از جنگلها و مراتع کشور و مقابله با قاچاق چوب، با تاکید بر حفاظت از جنگل ها به عنوان سرمایه ملی اظهار کرد: قصور در مبارزه با قاچاق چوب می تواند پیامدهای ناگواری را برای کشور به همراه داشته باشد و متاسفانه در سالیان طولانی بخش هایی از جنگل های کشور مورد تعارض و سوء استفاده بی مهابای سودجویان و قاچاقچیان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در مبارزه با قاچاق چوب، خلاء قانونی وجود ندارد؛ مشکل اصلی در اجرایی نشدن دقیق این قوانین است و در برخی موارد نیز به حمایت بیشتر از طریق تامین اعتبارات نیازمند است.
براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، میراحمدی خاطرنشان کرد: طرح جامعی که در راستای حفاظت و صیانت از جنگل ها که با استفاده از تجارب سایر کشورها در مبارزه با قاچاق چوب تهیه شده مبتنی بر کنترل های هوشمند است و امیدواریم که با اجرایی شدن آن، بخش زیادی از این مساله حل شود.
معاون وزیر کشور همچنین از تلاش های سازمانها و نهادهای مرتبط در این مقابله از جمله فرماندهان قرارگاه های گیلان، مازندران و گلستان، سازمان جنگلها و مراتع، فرماندهی انتظامی و وزارت اطلاعات تقدیر کرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *