فاجعه در خراسان؛ مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر در ۲ شهرستان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش حوادث پلاس به نقل از صدآنلاین؛ منصوره مکارم معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: متأسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۴ مورد مرگ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر (اپیوم‌ها) در شهرستان تربت‌جام و صالح‌آباد اتفاق افتاده است.

به گزارش همشهری آنلاین، وی یکی از حوادثی را که در شهرستان‌های تربت‌جام به آسیب یا مرگ کودکان منجر شده مسمومیت با مواد مخدر برشمرد و افزود: بسیاری از حوادث با مراقبت و پیگیری والدین قابل پیشگیری‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بر عدم درمان کودکان بیمار با مواد مخدر و در دسترس قرار نگرفتن مواد مخدر برای کودکان تأکید کرد و افزود: مسمومیت با مواد مخدر یکی از علل مهم مرگ ناشی از مسمومیت‌های شیمیایی در کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: متادون، ترامادول، دیفنوکسیلات، دکسترومتورفان و… از جمله دارو‌هایی هستند که می‌توانند در کودکان ایجاد مسمومیت کنند و بسیار خطرناکند.

مکارم با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید حساسیت زیادی نسبت به این دارو‌ها داشته و این دارو‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارند، بیان کرد: تکلم بریده بریده، راه رفتن بی‌ثبات، خواب‌آلودگی، حرکات کند بدنی و اغما (کاهش سطح هوشیاری) از جمله علائم مسمومیت با مواد مخدر هستند.

 

همچنین ببینید

قتل پیرمرد همسایه به خاطر جای پارک توسط پسر تهرانی!

به دنبال قتل مرد سالخورده ای به‌ خاطر جای پارک توسط پسر همسایه در جنوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *