رشد ۳۲ درصدی مهارت آموزی در کشور طی ۳ سال گذشته

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رشد ۳۲ درصدی مهارت آموزی در کشور طی سه سال گذشته خبرداد.

پایداری اشتغال و تربیت نیروی کار ماهر پاشنه آشیل بازار کار طی دو سه دهه گذشته بوده است.
بی‌تردید مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر نقش بی‌بدیلی در افزایش اشتغال و کاهش نیروی بیکار در کشور دارد چرا که بر اساس داده‌های آماری، عمده افراد بیکار درکشور فاقد مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار بوده‌اند.
امروزه آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌آموزی به‌عنوان آموزش‌های فرا راهبردی برای توسعه پایدار محسوب می‌شود و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این آموزش‌ها می‌تواند موجب رشد و توانایی بیشتر برای اشتغال مفید باشد و فرد را برای محیط کار و تغییرات فناوری سازگار کند و به‌عنوان روشی برای کاهش فقر، جنبه‌ای از یادگیری مادام‌العمر، ابزار آمادگی در حوزه‌های حرفه‌ای و مشارکت موثر در دنیای کار و بخش اساسی و لاینفک آموزش عمومی شناخته می‌شود.
در این زمینه مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تمام مراکز استان و در تمام شهرستان‌ها زیرساخت‌های آموزشی مهارتی وجود دارد.
وی گفت: در کنار مراکز دولتی، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور وجود دارد که حدود ۴ هزار و ۸۰۰ مربی متعهد و متخصص در بخش دولتی به جامعه هدف آموزش مهارتی می‌دهند.
عظیمی گفت: در حوزه آموزش مهارت در سه سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارت گذراندند که نسبت مدت مشابه گذشته، در این بخش ۳۲ درصد رشد داشته است و در موضوع صدور مجوز‌های آموزشگاه‌های آزاد، درحال حاضر با فعالیت ثبت ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد، هزار و ۱۹۴ درصد در این بخش ما رشد واگذاری امر به مردم را داشتیم.
عظیمی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از مأموریت سازمان فنی و حرفه‌ای را مردم و بخش خصوصی انجام می‌دهند. تقریباً ۸۰ درصد از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، منجر به اشتغال می‌شود.
وی گفت: آموزش‌های مهارتی را به ۱۹ گروه هدف جامعه یعنی تمام مردم و تمام حوزه‌های هدف کشور را شامل می‌شود. چتر آموزش مهارت کشور در بخش دولتی تمام مراکز استان و تمام شهرستان‌ها را هم شامل می‌شود.
خبرنگار: حسین قربانی

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *