حادثه تلخ در مشگین شهر؛ مرگ کوهنورد ۵۰ ساله

رییس هلال احمر شهرستان مشگین شهر گفت: بانوی کوهنورد ۵۰ ساله پس از سقوط آزاد از ارتفاعات سبلان جان خود را از دست داد.
اصغر نظری، اظهار داشت: عدم رعایت موارد ایمنی و گاهی صعود‌های انفرادی به کوه سبلان سبب رخداد‌های جبران ناپذیر می‌شود که باید کوهنوردان و ورزشکاران به این امر توجه کنند.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر مشگین شهر به کوهنوردان سبلان به صورت روزانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی شهرستان مشگین شهر به ارتفاعات و دامنه‌های کوه سبلان این امدادرسانی‌ها بیشتر از سایر شهرستان‌ها است به طوری که نیرو‌های ما همواره در آماده باش کامل به سرمی‌برند.
رئیس هلال احمر مشگین شهر گفت: متاسفانه در حادثه تلخ روز گذشته نیز خانم ۵۰ ساله کوهنورد از کوه سنگ پروانه مشگین شهر سقوط کرده و پیش از رسیدن نیرو‌های امداد و نجات جان خود را از دست داد.
نظری افزود: اکیپ‌های هلال احمر بلافاصله بعد از گزارش سقوط در منطقه حاضر شده و برای عملیات امداد و نجات اعزام و پس از گزارش به محل حادثه رسیدند.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی دقیق موقعیت حادثه واقع در کوه سنگ پروانه اکیپ عملیاتی بر بالای سر شخص حاضر و با تائید عوامل اورژانس شهر مشخص شد که این کوهنورد متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان‌باخته است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *