معاون وزارت بهداشت: بیماری تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود

فرشیدی ، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «در اکثر مواقع، بیماری بدون علامت یا با علائم خفیف است که ۴ تا ۱۰ روز بعد از گزش پشه ظاهر می‌شود و علائم این بیماری شامل تب، سردرد شدید، درد شدید مفاصل، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ است.»
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود و مهم‌ترین فاکتور در انتقال بیماری محیط است که اجازه رشد، گزش، تولید مثل و انتقال بیماری را به پشه می‌دهد. بخوانید… صید پشه آئدس در ۵ استان / پشه جنوب بیماری‌زاتر است صید پشه آئدس در ۵ استان کشور اگر دستگاه‌ها کوتاهی کنند «تب دنگی» همه‌گیر می‌شود برای تب دنگی این مسکن‌ها را مصرف نکنید
به گزارش صداوسیما، فرشیدی افزود: در اکثر مواقع، بیماری بدون علامت یا با علائم خفیف است که ۴ تا ۱۰ روز بعد از گزش پشه ظاهر می‌شود و علائم این بیماری شامل تب، سردرد شدید، درد شدید مفاصل، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ است.
وی گفت: برای درمان این بیماری علاوه بر استراحت کافی و مصرف فراوان مایعات، باید­ از استامینوفن برای تسکین درد استفاده کرد.
فرشیدی اظهار کرد: اگر بتوانیم محیط را برای پشه ناسالم کنیم و اجازه تخم‌ریزی ندهیم، می‌توانیم گام خوبی در جهت کنترل بیماری برداریم.
وی افزود: باید به فکر بهسازی محیط و آموزش همگانی باشیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در ۵ استان شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران پشه آئدس صید شده است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *