تامین اجتماعی یکی از اثرگذارترین سازمان‌ها در حوزه خدمات است

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت:برای پرداخت حقوق نیازی به استقراض نداریم.
به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و گرامیداشت یاد شهدای خدمت و آیت الله رئیسی گفت: حوزه تأمین اجتماعی از دغدغه‌های شهید رئیسی بودند و همواره پیگیری و توجه ویژه‌ای به خدمت مردم در این سازمان داشتند. امیدواریم بتوانیم خدمت به مردم را ادامه بدهیم.
وی افزود: سازمان با بیش از نزدیک به ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی یکی از اثرگذارترین سازمان‌های در حوزه خدمات اجتماعی است.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی همچنین اظهار داشت: در دولت سیزدهم مشکلات بسیاری رو به رو بودیم ولی برای پرداخت حقوق نیازی به استقراض نداریم.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.
میرهاشم موسوی در ادامه اظهار داشت: امروز از بحران سازی های افراطی برای جبران ناکامی‌ها در صندوق عبور کرده‌ایم و نیازی به استقراض برای امور روزمره نداریم. استقراض برای امور روزمره و نه برای سرمایه‌گذاری با هدف ما برای ساخت آینده در تناقض است. فقط برای فروردین ماه امسال مبلغ ۶۵,۰۰۰ میلیارد تومان بود که در ابتدای تیرماه پرداخت شد.
وی با تشریح اقدامات سازمان به تسویه بدهی‌های پیشین به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه صندوق از حوزه‌های کسب و کار طلب‌هایی داشت یکی از بزرگترین بدهی‌ها به سازمان بدهی دولت‌ها بود. دولت سیزدهم یکی از خوش حساب ترین دولت‌ها بود و میزان ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت شده است. کل پرداخت بدهی در دولت‌های قبلی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم ۳و نیم برابر شد.
موسوی افزود: ممکن است بحث ارزش پول مطرح شود که با بررسی‌های دقیق مشخص شد که در این دولت ۶۵ درصد از بدهی‌های همان سال پرداخت شده است که بیش از ۳ برابر شده است.
موسوی با بیان اینکه پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومانی هم داشتیم که با معوقه فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: اقدام مهم دیگر دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود بحث تادیه بدهی دولت به صندوق بوده است؛ همواره دولت‌ها یکی از بدهکاران بزرگ صندوق تأمین اجتماعی برشمرده می‌شدند. از بخش‌های کسب و کاری هم بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از حوزه کسب و کار طلب داریم.
وی با اشاره به افزایش پوشش بیمه‌ای گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید وارد سازمان شده اند. بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان را در این دوره داشته ایم که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان در آمدهای بیمه‌ای ایجاد شده است.
در حال تکمیل…

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *