استاندارد سازی سیستم گرمایش و سرمایش ۲۳ هزار مدرسه در دولت سیزدهم

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ما در دولت سیزدهم استاندارسازی سیستم گرمایش و سرمایش ۲۳ هزار مدرسه را انجام دادیم، ضمن اینکه سال گذشته سیستم گرمایش و سرمایش حدود ۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه استاندارسازی شده است.
مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره مدارس فرسوده اظهارداشت: مدارس تخریبی خط قرمز آموزش و پرورش است و اگر مدرسه‌ای تخریبی باشد، در نامه‌ای به آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم که این مدرسه نمی‌تواند دانش آموز ثبت نام کند یا آموزش و پرورش با دیدن ترکی در کلاس درس و مدرسه به سازمان اعلام می‌کند، ساختمان توسط ما بررسی می شود که اگر ساختمان ایمن نباشد، حتماً اجازه استفاده از فضا داده نمی‌شود.وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس نامقاوم و فرسوه در کشور داریم که نیازمند توجه هستند و در برنامه بهسازی و نوسازی آموزش و پرورش قرار گرفتند، از مجاری مختلف برای تأمین بودجه و اعتبار این کار تلاش شده تا تعداد این فضا‌ها کاهش دهیم و فضای ایمنی برای دانش آموزان فراهم کنیم.  معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در زمینه کلاس درس و فضای آموزشی فرسوده حدود ۱۵ استان در اولویت است که از این تعداد باید به استان های کرمانشاه، تهران، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی توجه بیشتری صورت گیرد. عبداللهی درباره استاندارسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی عنوان کرد: ما در دولت سیزدهم استاندارسازی سیستم گرمایش و سرمایش ۲۳ هزار مدرسه را انجام دادیم، سال گذشته سیستم گرمایش و سرمایش حدود ۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه استاندار سازی شده و برنامه ریزی شده است که تا زمستان سال ۱۴۰۳ سیستم گرمایش و سرمایش ۱۰ هزار مدرسه دیگر را انجام دهیم که منابع این حوزه تأمین شده است.
وی در پایان گفت: اعتبارات در حال تزریق است و مراحل مربوط به مناقصه گذاری و تعیین پیمانکار در استان‌ها دنبال می‌شود. ما در تلاش هستیم که این فرآیند دراواخر تابستان و اوایل پاییز توسط همکاران ما در استان‌ها انجام شود.  انتهای پیام/

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *