معرفی شهدا به عنوان قهرمانان واقعی به نسل جدید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد دارد با معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه هنرمندانه، قهرمانان واقعی را به نسل جدید معرفی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم کنگره شهدای غریب در اسارت با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری یادواره‌ها باید مردمی شود و با کمک سایر دستگاه‌ها این نوع یادواره‌ها برگزار شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد دارد با معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه هنرمندانه، قهرمانان واقعی را به نسل جدید معرفی کند.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: شهدای اسارت غریب‌ترین شهدا هستند مانند شهدای غواص که باید خاطرات آن‌ها ثبت و ضبط شود. این عزیزان در غربت به شهادت رسیدند و تا مدت‌ها مراسم تشییع آن‌ها برگزار نشد و خانواده‌های این شهدا تا مدت‌ها منتظر بودند.
وی افزود: غریب بودن این شهدا جای تأمل دارد زیرا اسامی شهدا در صلیب سرخ هم ثبت نشده در چنین وضعیتی ما باید بایستیم و جهاد کنیم. اغلب کسانی که شهید شدند جزو هسته‌ی اصلی مقاومت بودند و به مدال حسن آخرت دست یافتند. تعدادی از شهدای غریب در اردوگاه‌هایشان بارها شکنجه شدند ولی از هدفشان دست نکشیدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از جمله شهدایی که در قبالشان کم کاری کرده‌ایم شهدای غریب هستند که حتی تعداد آنها و کیفیت شهادتشان روشن نبود.
وی افزود: در کل ده هزار شهید مفقود مفقودالاثر داریم و صلیب سرخ اسامی آنها را ثبت نمی‌کرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *