با خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگی باید طوری باشد که مردم دل نگرانی برای حضور در معابر نداشته باشند.

سرهنگ فیروز کشیر با توصیه به رانندگان برای تردد ایمن در شب‌های محرم، گفت:در شب‌های محرم، رانندگی باید طوری باشد که بدون حادثه و تصادف و مشکل ترافیکی، عابران پیاده، افراد سالمند و خانواد‌هایی که به هیئات مذهبی تردد می‌کنند بدون هیچ دل نگرانی در مراسم مذهبی شرکت کنند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: نکته اصلی این است که ما همه ما باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش هر چه با شکوه‌تر و بدون حادثه ترافیکی برگزار شود.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خاطره‌ای از مراسم عزاداری شب‌های محرم سال گذشته گفت: برای شرکت در مراسم محرم به یکی از مساجد رفته بودم و در پیاده رو مشغول دعا و نیایش و در حال و هوای خود بودم که یک آن صدای شدید ترمز بلند شد که با رفتن به آن محل دیدم که راننده یک خودروی سواری به دلیل خستگی و خواب آلودگی به شدت با جداول برخورد کرده و نزدیک بود با عزادارانی که در رفیوژ نشسته بودند برخورد کرده و خسارات جانی بسیاری را به بار بیاورد، اما به حرمت این ایام و عزاداری مردم، هیچ اتفاقی برای کسی نیفتاد و آقا امام حسین (ع) به داد راننده و مردم رسیدند و خط به صورت کسی نیفتاد.
سرهنگ کشیر افزود: سعی کنیم در حین تردد‌ها در شب‌های محرم از معابر اصلی تردد نکنیم و همیشه از پیاده رو‌ها برای حرکت استفاده کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: لباس‌های عابران مشکی است و به همین خاطر رانندگان کامل عابران پیاده را نمی‌بینند، سعی شود از کفش و یا شلواری استفاده شود که رنگ آن متمایز از رنگ مشکی باشد و یا اینکه رگه‌هایی از شبرنگ را داشته باشد تا رانندگان بتوانند عابرین پیاده را بهتر و بیشتر رویت کنند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *