هشدار وضعیت نارنجی برای تهران/ وقوع وزش باد خیلی شدید

رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهرآن نسبت به وزش باد خیلی شدید، گاهی همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام قودجانی رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا یکشنبه (۱۷ تیرماه) و دوشنبه (۱۸ تیرماه) در جنوب تهران پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: بر اساس این هشدار در این شرایط جوی در مناطق مستعد وقوع طوفان گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد.
وی افزود: بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در تأسیسات و مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها و برج‌ها و دکل‌ها، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و پرهیز از تردد در فضای باز برای گروه‌های حساس در نواحی جنوبی استان توصیه می‌کند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *