خاخام‌های یهودی با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان دیدار کردند

تهران – ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده میزبان تعدادی از خاخام‌های یهودی بود که برای شرکت در مراسم تشییع خادم‌الرضا، رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران، و هیات همراهشان به کشورمان سفر کرده اند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده،یکی از مهمانان به نام آقای یسرول گفت: سالیان پیش خداوند به ما کمک کرد تا با جمهوری اسلامی آشنا شویم. حضرت آیت الله خمینی، بین یهودیت و صهیونیسم تمییز قائل شدند و این دو را کاملاً متفاوت از یکدیگر دانستند که همین دلیل تبلیغات منفی علیه ایران و مبارزه ایران با صهیونیسم، و نه یهودیت، است.
وی رییس جمهور شهید کشورمان را بسیار مردمی و پرتلاش دانسته و افزودند در مراسم تشییع ایشان، علاقه به رهبری و رئیس جمهور شما در میان مردم موج می‌زد. ما هرچه راه می‌رفتیم جمعیت بود و موج مردم و پای ما درد گرفت اما جمعیت تمام نشد.
در رابطه با موضوع زنان و خانواده نیز، مهمانان به ایمان به خدا ترسی مردم ایران اشاره کردند و آن را عامل حفظ خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها دانستند.
در این دیدار،انسیه خزعلی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز به ضرورت اتحاد بین ادیان الهی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند “اگر همه پیامبران در یک زمان جمع شوند هیچ اختلافی بین آنها نخواهد بود چون همگی به دنبال یک غایت نهایی و هدف الهی هستند.” اگر پیروان ادیان هم با این نگاه، حرکت و به هدفی بزرگتر فکر کنند همه ادیان می‌توانند با یکدیگر متحد باشند تا دنیای زیباتری داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در مورد رئیس جمهور فقیدمان بسیار درست فرمودید، دشمن سعی کرد ایشان و جایگاهشان را مورد هجمه و صدمه قرار دهد اما باز خداوند ایشان را انتخاب کرد و با شهادت ایشان بار دیگر عشق و شور مردم به رهبری و رئیس جمهور در خیابان‌ها نمایان شد.
معاون رئیس جمهور افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: “کسی که برای خدا کار انجام دهد خداوند محبتش را در دل مردم قرار می‌دهد” که ما بخشی از این عشق و شور را در مراسم تشییع رییس جمهور شهید و همراهان ایشان شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: از دیگر وظایف ما در ادامه راه رئیس جمهور شهیدمان، ایستادن در مقابل انحرافاتی است که شیاطین مطرح می‌کنند تا انسان‌ها را از فطرت و زندگی طبیعی دور ‌کنند، ما وظیفه داریم برای حفظ بشریت و اخلاق در مقابل آنها ایستادگی کنیم. بحث حجاب و حیا در همه ادیان مطرح شده و همه ادیان به حجاب اعتقاد دارند. همه ادیان برای زنان حرمت و ارزش خاصی قائل هستند و ما وظیفه داریم برای حفظ ارزش‌ها در جامعه و خانواده و حفظ هویت زنان تلاش کنیم.
خزعلی از برگزاری وبیناری با موضوع جنبش جهانی تعهد به خانواده خبر داد که بعنوان ابتکار عمل رئیس جمهور شهیدمان در سازمان ملل متحد مطرح شده است و در این راستا از مهمانان و همه اندیشمندان و فعالان حوزه خانواده برای مشارکت و همکاری با هدف حمایت از بنیان خانواده دعوت به عمل آوردند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *