ورود دادستان به موضوع قطع ۷۰ اصله درخت کهنسال در جنگل‌های هیرکانی بهشهر

رکنا: قاچاقچیان چوب در مازندران در اقدامی تلافی‌جویانه به منازل، خودروها، باغ‌ها و تجهیزات جنگلبانان و کارکنان منابع طبیعی حمله کرده‌اند.
به گزارش رکنا،   سید علی علوی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران، در تشریح جزئیات این حملات می‌گوید: در یک ماه گذشته، ۸ مورد حمله از سوی قاچاقچیان به منازل، خودروها، باغ‌های مرکبات و تجهیزات زندگی نیروهای منابع طبیعی در آمل، بهشهر و گلوگاه رخ داده است. قاچاقچیان در اقدامی خصمانه، ۷۰ اصله درخت جنگلی را در محدوده جنگل‌های شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه قطع و چند مسیر ارتباطی جنگلی را نیز مسدود کرده‌اند.
در پی این حملات، حساب بانکی قاچاقچیان مسدود، خودروهای آنان توقیف و دپوی چوب این افراد خاطی تعطیل شده است. با مجوز دادستانی، گشت شب در جنگل‌ها مستقر شده و در یک عملیات شبانه، تعدادی از قاچاقچیان در حال قطع درختان دستگیر شده‌اند. علوی ضمن ابراز نگرانی از این خشونت‌ها، تأکید می‌کند که صیانت از منابع طبیعی با جدیت پیگیری می‌شود و اجازه تعرض به هیچ منفعت‌طلبی داده نخواهد شد. در حوادثی دیگر، درگیری‌هایی نیز بین قاچاقچیان چوب و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تنکابن و سوادکوه شمالی رخ داده که منجر به مصدومیت چند تن از جنگلبانان شده است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *