تعطیلی مدارس یک اقدام عاجل و اضطراری است/مصوبات مربوط به درجا کار کردن اتوبوس ها اجرایی نشده است+فیلم

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تعطیلی مدارس بر اساس شرایط اضطرار آلودگی هوا در کمیته‌های اضطرار گرفته می‌شود و راه حل اساسی رفع مشکل آلودگی هوا نیست.

داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون معضل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس اظهار داشت: تعطیلی مدارس بر اساس شرایط اضطرار آلودگی هوا در کمیته‌های اضطرار گرفته می‌شود، این راه حل اساسی رفع مشکل آلودگی هوا نیست.او در ادامه گفت:، ولی یک اقدام عاجل و اضطراری است که دارای دو رویکرد است. یکی کاهش مواجهه شهروندان، به ویژه قشر آسیب پذیر (کودکان) که اندام‌های تنفسیشان آسیب پذیری بیشتری دارد با آلودگی هوا است.وی افزود: موضوع دوم کاهش تردد ناشی از انتقال خود دانش آموزان به مدرسه برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا است.گل علیزاده در رابطه با ماده شش قانون هوای پاک بیان داشت: در ماده شش قانون هوای پاک، در خصوص معاینه فنی خودرو‌های فاقد معاینه فنی و جریمه آن‌ها گفته شده است. درآمد‌هایی که ایجاد می‌شود صرف ساماندهی مراکز معاینه فنی، آموزش و نظارت شده بود و در ماده نهم هوای پاک نیز توسعه حمل و نقل عمومی نیز به منابع ماده شش ارجاع داده شده است. این یک تداخل دارد که اصلاح خواهیم کرد.زهره عبادتی، معاون محیط زیست انسانی نیز در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون مشکل روشن بودن اتوبوس‌ها در حالت سکون اظهار داشت: الان در شرایط اضطرار آلودگی هوا قرار داریم و دو مرحله کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا تشکیل شده است.وی افزود: در مصوبات صراحتا ذکر شده است که شهرداری‌ها موظف هستند که از درجا کار کردن اتوبوس‌ها در پایانه‌های مسافربری جلوگیری به عمل بیاورند.معاون محیط زیست انسانی بیان داشت: ولیکن بازدید میدانی ما حاکی از آن است که این بند از مصوبات به صورت کامل اجرا نشده است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *