ایجاد پایانه سنگ‌های قیمتی/ سهم صادرات طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی استان افزایش می‌یابد

سرپرست دفتر اقتصادی استانداری تهران از ایجاد پایانه سنگ‌های قیمتی خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، جلسه کمیسیون کارشناسی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با دستور کار بررسی ایجاد شهرک صنفی طلا و پایانه سنگ های قیمتی در استان تهران به ریاست معصومه رضایی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی و با حضور مدیران کل و نمایندگان دستگاههای عضو و فعالان بخش خصوصی در این صنعت برگزار شد.
رضایی در این جلسه اظهار داشت: کشور ما به لحاظ برخورداری از این منابع خدادادی و معادن سنگ های قیمتی بی نظیر است و ظرفیت های فراوانی در این حوزه داریم.
وی ادامه داد: این منابع در کنار نیروی انسانی فعال و متخصص در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی، ساخت انواع مصنوعات و غیره توانمندی مطلوبی را برای رشد صادرات غیر نفتی ایجاد نموده و متاسفانه تاکنون توجه چندانی به این موضوع نشده است.
سرپرست دفتر اقتصادی استانداری تهران عنوان کرد: کارآفرینان موفق در این حوزه در استان و کشور فعال هستند که زمینه اشتغال تعداد زیادی را در تهران و برخی استانها نظیر خراسان رضوی فراهم آورده‌اند اند.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی فعال در صنعت طلا و جواهر و گوهر سنگ با ارائه طرح مطالعاتی برای ایجاد پایانه ای با این مضمون به ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی این رسته شغلی اشاره داشته و ایجاد پایانه را یکی از نقاط قوت استان برشمردند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *