حوادث رکنا: حکم تجدیدنظر پرونده جان باختن 6 معدنچی در حادثه انفجار معدن رزمجاه صادر شد.

صدور حکم تجدید نظر در پرونده مرگ 6 معدنچی / زندان برای مدیرعامل

حوادث رکنا: حکم تجدیدنظر پرونده جان باختن 6 معدنچی در حادثه انفجار معدن رزمجاه صادر شد.
به گزارش رکنا، شهریور امسال در یک حادثه انفجار، ۶ نفر از کارگران شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در معدن رزمجاه غربی جان باختند و پرونده‌ای تشکیل و در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دامغان به آن رسیدگی شد.
بر اساس نظر پنج کارشناس از سوی دادستانی و هیأت پنج نفره در نهایت مدیرعامل البرز شرقی در این حادثه مقصر شناخته شده است. همچنین سرپرست کارگران و مسئول ایمنی معدن نیز هر کدام به میزان ۱۰ درصد مقصر دانسته شده‌اند.
دادسرا بر اساس نظر کارشناس اخیر برای هر سه نفر و همچنین شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به اتهام مقصران به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دامغان ارجاع شد.
پس از برگزاری دادگاه، سرانجام حکم صادر شد و روز پنجشنبه شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان نیز حکم تجدیدنظر را صادر کرد که متهم ردیف اول به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر نیز اعتراض متهم ردیف اول را وارد ندانسته و در نتیجه مدیرعامل شرکت البرز شرقی تنها کسی است که حکم حبس را دریافت خواهد کرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *