خبر خوش برای غرب نشینان تهرانی؛ توسعه خط ۷ مترو

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: روز شنبه در قالب یکصد و چهارمین نوبت از پویش امیدوافتخار، برای شبکه مترو تهران یک مراسم کلنگ زنی و یک افتتاحیه در نظر گرفته ایم.
محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به جزئیات افتتاحیه‌های جدید شرکت مترو تهران اظهار کرد: روز شنبه در قالب یکصد و چهارمین نوبت از پویش امیدوافتخار، برای شبکه مترو تهران یک مراسم کلنگ زنی و یک افتتاحیه در نظر گرفته ایم. در واقع قرار است ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان افتتاح و عملیات اجرای پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ نیز آغاز شود.
به گزارش همشهری آنلاین، او با اشاره به جزئیات افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان، گفت: ورودی اول این ایستگاه، اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید و با گذشت یک سال، ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان را افتتاح می‌کنیم. با توجه به اینکه این ایستگاه در محدوده مسکونی قرار دارد و به بیمارستان آتیه نیز نزدیک است، تردد مراجعان بیمارستان و همچنین ساکنان محلی را این محدوده از منطقه ۲ را تسهیل خواهد کرد.
هرمزی با اشاره به اهمیت افتتاح ورودی جدید برای این ایستگاه، بیان کرد: ایجاد ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های مترو، از دو جهت اهمیت دارد؛ اول اینکه هنگام مواقع بحرانی، خروج از ایستگاه مترو راحت‌تر انجام خواهد شد و دوم آنکه دسترسی شهروندان برای استفاده از مترو آسان‌تر می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به جزئیات پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، تصریح کرد: طبق طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط ۷ تا ایستگاه میدان کتاب طراحی شده بود و درواقع با افتتاح میدان کتاب این خط تکمیل شده است، اما بررسی‌های جدید نشان می‌داد این خط نیاز به توسعه دارد؛ بنابراین طبق مطالعات صورت گرفته، بنا شد خط ۷ از میدان کتاب به سمت جنت آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد یابد.
او ادامه داد: به این ترتیب حدود ۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۲ ایستگاه جدید در امتداد شمالی خط ۷ احداث خواهد شد. افتتاح ایستگاه‌های جدید در این خط، کاربرد انکارناپذیری برای مراجعان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه علوم و تحقیقات و همچنین بیمارستان فرهیختگان خواهد داشت؛ ضمن اینکه منطقه غرب تهران نیز بیش از پیش از موهبت سیستم حمل و نقل عمومی انبوه‌بر بهره‌مند خواهند شد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *