۵ دهکده ورزشی دانش‌آموزی در کشور ایجاد می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزیر آموزش‌وپرورش در کنار طرح‌های شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای استفاده دانش‌آموزان در جهت کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها، رقابت‌ها و جشنواره‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و ایجاد دهکده‌های ورزشی برای میزبانی مسابقات در سطوح استانی و ملی بود که حال به بار نشسته است.به گزارش ایسنا صادق ستاری فر اظهار کرد: در مرحله اول کار مقرر شد پنج دهکده ورزشی در کشور ایجاد شود و حال شاهد آیین کلنگ‌زنی اولین دهکده ورزشی دانش‌آموزی در دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به پروژه‌های افتتاحی ادامه داد: شش سالن ورزشی، ۳۰ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای و ۳۰ زمین ساحلی با کمک خیرین و مشارکت خانواده‌ها و همراهی سازمان نوسازی در مدارس استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید. همت و پیگیری معاون تربیت‌بدنی و سلامت هرمزگان و همکارانشان ستودنی است و جای تقدیر دارد.
ستاری فر خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در جهت استمرار طرح شهید سلیمانی با مشارکت خیرین و صنایع استان گام های بلندی را  برداریم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش  با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی کار جدیدی در این حوزه است، یادآور شد: توسعه و تکمیل دهکده ورزشی دانش‌آموزی با تولی‌گری سازمان نوسازی به‌زودی به بهره ‌برداری می رسد.
آماده‌سازی طرح مطالعاتی دهکده ورزشی تا ۶۰ روز آینده
حمیدرضا خان محمدی – رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس – اظهار کرد: یکی از اهدافی که ذیل ساحت زیستی و بدنی در تربیت همه‌جانبه تعریف می‌شود که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز است، توجه به موضوعات ورزشی و بدنی است که به تربیت‌بدنی معطوف است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه گفت: برای ورزش حرفه‌ای دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات در چند نقطه از کشور نیاز است بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان در آن مکان مسابقاتشان را انجام دهند.
خان محمدی افزود: یکی از این مناطق هدف که قرار است درپنج قطب کشور انجام شود و فصل زمستان هوای بسیار خوبی دارد، استان هرمزگان است و استعداد و ظرفیت های دانش‌آموزان و فرهنگیان هرمزگانی بی نظیر است.
وی با توجه به برنامه‌های ایجاد شده در قطب های ورزشی اظهارکرد :اصطلاح دهکده تداعی کننده این است که همه امکانات در یک محیط وجود داشته باشد تا بتوان مسابقات ورزشی را در آن نقطه برگزار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: امروز کلنگ دهکده ورزشی زده شد و  طرح مطالعاتی آن ظرف ۴۵ تا ۶۰ روز آینده آماده می‌شود و سیر اقدامات آن صورت گیرد و  این طرح جزء مصوبات سفر ریاست‌جمهوری نیز اسن.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *