فعالیت بیش از هزار مشاور خانواده در محاکم قوه قضائیه/ زوجین قبل از طلاق ۵ جلسه مشاوره باید سپری کنند

رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در برخی از استان‌ها با ورود مشاوران خانواده به پرونده‌های طلاق تا ۶۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.
حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در کل کشور حدود ۲۱۰۰ مشاور خانواده داریم که به محاکم خانواده کمک می‌کنند.
وی گفت: با اصلاح آیین نامه قانون حمایت از خانواده که توسط رئیس قوه قضاییه به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ارجاع شد ۴ وظیفه را به مرکز واگذار کرده است.
عبدلیان پور گفت: ابتدا راه اندازی سامانه بود که این کار با بهره برداری از سامانه مسیر انجام شد که فرآیند ورود پرونده‌ها به محاکم قوه قضائیه کم خواهد شد و به سامانه ارجاع می‌شود.
وی با بیان اینکه هرکدام از زوجین که تقاضای طلاق داشته باشند مستقیم باید به سامانه مسیر مراجعه کنند وپنج جلسه مشاوره خانواده را سپری کنند گفت: در برخی از استان‌ها با برگزاری جلسات مشاوره و ورود مشاوران خانواده قوه قضائیه به پرونده‌های طلاق تا ۶۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.
وی گفت: کارکرد مشاوران خانوده ویژه است، زیرا در میان مشاوران افرادی هستند که ۸۰ درصد پرونده‌های طلاق ارجاع شده را توانستند به صلح و سازش ختم کنند.
رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: تدوین دستورالعمل اجرایی فرآیند مراکز مشاوره خانواده را به مرکز واگذار شده که در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد.
وی در خصوص مسئولین مشاوران خانواده در استان‌های کشور گفت: در استان‌های کشور یک نفر از قضات که پایه ۹ به بالا را دارند به عنوان مسئول مراکز مشاوره انتخاب خواهند شد و در استان‌ها مدیریت انجام می‌شود.
عبدلیان پور گفت: موضوع مهمی دیگر افزایش صلاحیت مشاوران خانواده است که این موضوع در حال پیگیری است، زیرا اکنون فقط موضوع طلاق مطرح شده، اما به نظر ما طلاق مرحله آخر است و در ابتدای دعوای زوجین بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم قطعا منتهی به طلاق نخواهد شد.
رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: مبالغی که اکنون برای حق مشاوره مشاوران خانواده قوه قضائیه مشخص شده یک مبلغ حداقلی است و اصلاح مبلغ دریافتی مشاوران موضوع دیگری است که اکنون در حال پیگیری آن هستیم.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *