کلاهبرداری از مغازه داران یزدی در قالب توریست

رکنا: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: افرادی که در قالب توریست دست به کلاهبرداری از چند مغازه دار یزدی زده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه حمیدرضا زارع گفت: در پی چندین فقره شکایت مغازه داران یزدی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان یزد قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد کلاهبرداران با تسلط کاملی بر زبان‌های انگلیسی و عربی، در قالب توریست به چند مغازه مراجعه کرده و پس از جلب اعتماد مغازه داران، کارت بانکی آنان را همراه با رمز به دست آورده و نسبت به تخلیه موجودی کارت اقدام کرده اند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس، متهمان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی چهار نفر از آن‌ها هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان یزد دستگیر شدند.
زارع ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۶ فقره کلاهبرداری از مغازه داران یزدی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.
وی خاطرنشان کرد: افراد کلاهبردار معمولا با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند از این رو شهروندان باید با هوشیاری بیشتر زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *