کشف بیش از ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز باشماق

حوادث رکنا: ۴ تانکر سوخت قاچاق به میزان بیش از ۱۰۰ هزار لیتر با همکاری استاندارد و پلیس قضایی در مرز باشماق مریوان کشف شد.

به گزارش رکنا،  هیرش کانی‌سانانی ، اظهار داشت: در نمونه‌برداری کارشناسان استاندارد مستقر در مرز باشماق مریوان از 6 محموله تانکر حامل مشتقات نفتی گازوئیل، 4 تانکر سوخت قاچاق به میزان بیش از یکصد هزار لیتر با همکاری پلیس قضایی کشف و تحویل مراجع ذی‌صلاح داده شد.
وی به ترفند و پشت پرده قاچاقچیان اشاره کرد و افزود: رانندگان این تانکرها مخزن خودروهایشان را در عراق با آب پر و در ایران گازوئیل یارانه‌ای را جایگزین آن می‌کردند که با هوشیاری کارشناسان استاندارد این تخلف کشف شد.
رئیس اداره استاندارد شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون چندین محموله سوخت قاچاق به همت کارشناسان استاندارد کشف شد.
استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مریوان یکی از شهرستان‌های مرزی استان است. مرز رسمی باشماق مریوان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *