پژوهشگران و نوآوران برتر محیط زیست تجلیل می‌شوند

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در چهار گروه پژوهشگر برتر، فناور برتر، اداره کل حفاظت محیط‌زیست برتر و طرح پژوهشی برتر در روز پنجم دی‌ماه برگزار می‌شود.
وی، تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران را در راستای تحقق ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند ۱۳ از سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی رهبری دانست و افزود: این جشنواره با هدف تقویت زیرساخت‌های پژوهش در ساختار سازمانی، توسعه پژوهش‌های مؤثر در حل چالش‌های اولویت‌دار محیط‌زیست و ارتقا فرهنگ تحقیق و پژوهش، با رویکرد تشویق افرادی که در این مسیر کوشا بوده‌اند، برنامه‌ریزی شده است.
مرادی تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب نفرات برگزیده این جشنواره مطابق با دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسط دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط‌زیست به عنوان دبیرخانه جشنواره تهیه شد و مدارک و مستندات همکارانی که فعالیت‌های پژوهشی یا فناورانه خود را مطابق با شاخص‌های اعلام شده از سوی دبیرخانه انجام داده‌اند، توسط داوران جشنواره بررسی و پس از جمع‌بندی امتیازات، از نفرات برگزیده هر چهار گروه حاضر در جشنواره تقدیر به‌عمل خواهد آمد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی با تأکید بر نقش مهم پژوهش در افزایش بهره‌وری سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدام‌های کلیدی کشور از طریق تأمین اطلاعات و داده‌های دقیق و معتبر، گفت: باید به سوی تقویت پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور حرکت کنیم و در این راه، نیازمند همگرایی و هم‌افزایی همه متولیان امر هستیم.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست، پنجم دی‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط‌زیست با معرفی نفرات برتر، برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *